Everything about you, Kapitel 35

Tidigare i Everything about you:
"Hey." säger jag och petar på hans rygg.
Han rycker till och reser sig sakta upp och kollar på mig.
"I'm sorry." säger jag.
Han fnyser och går sedan därifrån.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det var onsdag. En helt vanlig onsdag, eller hur?
 
"So, are you excited for the schools talentshow?" säger Alex när vi går ifrån klassrummet till våra skåp.
"Um, I guess. But I'm not gonna enter."
"Oh, why? You have to have some sort of talent right?" 
Jag stannar och öppnar skåpet.
"Nope. I pretty much suck at everything." säger jag och lägger in min geografibok. 
"I'm sure you don't. I'll be right back, wait for me okey?" säger han och ler innan han skyndar iväg till sitt egna skåp. 
Jag skrattar för mig själv och stänger igen skåpet. När jag vänder mig om ser jag den storvuxna killen komma gåendes med händerna i fickorna. Han kollar nervöst runt sig och skyndar sedan på sina steg. 
Då hoppar Alex fram framför mig och ler stort. 
"Are you hungry?"
"Yeah, let's go." säger jag och vi börjar gå mot matsalen. 
När vi går igenom en glasdörr och ska svänga vänster, stannar mitt hjärta till. Där står den stora killen med en pistol riktad mot två killar framför mig och Alex. Människorna bakom killen har satt sig ner på golvet och trycker sig mot skåpen. Alex fattar tag i min hand. Då avfyras ett skott och killarna framför mig, slänger sig undan snabbt. Jag känner en outhärdlig smärta i benet och då kollapsar allting. Människor börjar springa hejvilt, dom springer förbi mig och knuffar ner mig på marken. Jag tappar greppet om Alexs hand. Det sista jag hör innan jag får en spark rakt i huvudet, är ett iskallt skrik igenom hela korridoren. 
 
Nialls' point of view: 
Harry och Louis kommer springade fram till mig och börjar prata i mun på varann.
Vi står utanför skolan som är omringad av poliser och ambulanser. 
"What do you know? Is Amanda okey?" säger Harry och hans ögon är vidöppna och skräckslagna. 
"I have no idea what's going on. The police won't tell me anything." 
Harry kollar bort mot en polisbil och det blixtrar till i hans ögon innan han börjar småspringa dit. Jag och Louis följer snabbt efter.
"Hey, what's going on?" skriker Harry en bit ifrån polisen.
"I'm sorry, son. I can't tell you anything at the moment. Go sit down and calm down a bit."
"Calm down?! My girlfriend is in that school and all I've heard is that it's a guy with a god damn gun in there, and you're not gonna tell me anything?! Well, that's just great!" säger Harry och vänder sig mot skolans byggnad.
"Harry, I know that look. Don't do anything stupid." säger jag och lägger en hand på hans axel. "I'm sure she's fine."
"I can't just wait." säger han och suckar högt. 
Innan jag hinner reagera har han börjat springa snabbt mot porten, jag och Louis skriker högt efter honom. Louis kollar på mig och börjar sedan springa efter Harry. Polismannen skriker högt till dom andra och trycker bort mig ifrån avspärrningen. 
"Get those kids back!" skriker han.
 
Harryspoint of view: 
Jag springer rakt in i korridoren. Där är det helt tyst och det ligger väskor,papper och jackor överallt på golvet. Då hör jag någon bakom mig och vänder mig om och ser Louis komma springade fram till mig.
"Louis, what are you doing? Get out!" viskar jag.
"I'm not leaving you, okey?" säger han och ställer sig bredvid mig.
Han kollar på mig och kollar sedan ner i marken.
"If you got shot again..." mumlar han.
"I'm not gonna get shot, Lou." säger jag och lägger en hand på hans axel.
"I'm not leaving, Harry!" säger han lite högre.
Jag nickar och kollar runt mig.
"Splitt up then?" säger jag.
Louis nickar och börjar gå åt höger.
Jag går sakta genom korridoren. Då ser jag en glasdörren och en stor blodpöl. Jag skyndar dit och ser att blodet fortsätter, som om någon har krypit därifrån.
Jag följer blodet fram till en stor dörr. På väggen hänger en skylt där det står 'Library'. Jag öppnar sakta dörren och går tyst in. Där inne hörs inte ett ljud, men blodet fortsätter bort mot en hylla. När jag kommer närmare hör jag en avlägsen snyftning. Jag tar ett djupt andetag innan jag rundar hörnet. Där ligger Amanda, blodig och gråtande. Hon kollar upp och ser rakt på mig. Hennes ögon blir stora och hon brister ut i gråt. Jag faller ner framför henne och drar upp henne i mitt knä.
"Amanda." viskar jag och håller om henne.
"Harry, it hurts so much." snyftar hon och trycker sig närmare mig.
"What hurts? Amanda, what?" säger jag frustrarat.
"My leg." säger hon.
Jag kollar på hennes ben och ser att hennes byxor är genomsura av blod. 
"I think it's a piece of glass or something." mumlar hon när jag sakta drar upp byxbenet. 
"That's not glass, Amanda." säger jag och drar ner det igen. 
"I'm so cold and tired, Harry. Can we go home now?" viskar hon.
Jag vet inte vad jag ska svara. Hon har förlorat massa blod, men om killen med pistol fortfarande är kvar där ute skulle det inte spela någon roll, för då skulle vi ändå vara döda. 
"We have to wait a bit." viskar jag och håller om henne hårdare. "I'm so sorry, for everything. I love you."
"I love you too."
 
Jag vet inte hur länge vi suttit här nu, kanske en timme, kanske två. Amanda har inte sagt något på en stund, men jag känner att hon andas. Jag måste få ut henne härifrån. 
Jag reser mig upp och bär upp Amanda i min famn. Jag går sakta mot dörren och öppnar den. Korridoren är fortfarande helt tyst förutom några avlägsna fotsteg. Jag skyndar mig ifrån dörren och börjar smyga mig mot porten. Amanda blundar i min famn och jag känner inte längre om hennes hjärta dunkar, men det kanske är för att mitt slår i hundraåttio. 
"Harry?" hör jag då någon halvskrika genom korridoren.
När jag vänder mig om ser jag Louis komma springade.
"Omg, what happened to her?" säger han när han kommer fram till oss.
"She got shoot in the leg. She's lost a lot of blood, Lou. We gotta get out." 
"Hey! No one leaves." hörs då en röst. 
Jag och Louis vänder oss mot rösten och ser en storvuxen kille i en mörkröd tjocktröja och med en pistol riktad mot oss. 
"Please." säger jag. "Do you really want her to die? Cause she will, if you don't let us go."
"I never meant for her to get shot." mumlar han och det rinner en tår ifrån hans öga. 
"Why are you doing this?" säger Louis.
"Why?" säger killen och tittar upp på oss.
Det finns inte längre något ledsamt med honom, nu ser han bara förbannad ut.
"You have no idea what it's like. To be different. Ugly, fat, disgusting. I come to school every day, and people laugh and hits me."
"I'm sorry." mumlar jag och kollar på honom. "But this girl, she hasn't done anything to you. Please, just let us go. I can't lose her." 
Han tar sig i håret och tittar sig runt. Efter en stund kollar han tillbaka på oss.
"Fine! Go, but don't send anyone inside, cause if you do, there will be more blood spilled." skriker han, vänder sig om och går därifrån. 
Jag kollar på Louis. Det rinner svett nerför hans kinder och han pustar ut.
"Come on." säger jag och vi skyndar oss mot utgången. 
När vi kommer ut, lyser solen starkt på oss och vi går med snabba steg mot närmaste ambulans. Jag lägger ner Amanda på en bår och dom kör in henne i bilen. Niall kommer snabbt fram och kramar om oss. Vi sätter oss alla tre i ambulansen och jag tar Amandas hand i min. 
"I'm so sorry..."
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Är hemma och sjuk så ni får ett kapitel nu! Hoppas ni gillade det och tack för era fina kommentarer på min cover! :) 12+ till nästa?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jävlar va bra du är!! :) <3

2012-09-20 @ 14:47:03
Postat av: Sophie

Herregud vad duktig du är! Meeeeer! :D

2012-09-20 @ 15:10:57
URL: http://nikonist.blogg.se
Postat av: Ida

Meer

2012-09-20 @ 16:14:24
Postat av: Anonym

Du är bätst keep up :DDDD

2012-09-20 @ 16:42:20
URL: http://ElisaMs.blogg.se
Postat av: Jossan

Insperation från one tree Hill? Hihi jätte bra iaf! Du äger

2012-09-20 @ 17:31:26
Postat av: Fanny

skiiitbraaaa :D:D

2012-09-20 @ 18:52:43
Postat av: One Direction Noveller av Felicia :)

whooo, mer!! :) xx

2012-09-20 @ 19:16:36
URL: http://summerparadiseff.blogg.se/
Postat av: Thea

OMFG...

2012-09-20 @ 20:55:18
Postat av: Ella

Helvete va bra du är!! Snälla updatera ett ikvääääll?? Skulle va så Himmla bra då!! Älskar verkligen din fanfic !! Så grymt bra!! SLUTA ALDRIG!! och du verkar vara en SÅNN Himmla söt o go tjej!! <3 fan va bra du är !! ryser ( allvarligt jag är seriös) så bra är det !! SJUKT SPÄNNANDE SÅ JAG DÖÖÖR!! MEEER!! <3

2012-09-20 @ 21:01:44
Postat av: Alicia

Åhh meer! :)

2012-09-20 @ 21:02:25
Postat av: Anna

MEER!!

2012-09-20 @ 21:04:27
Postat av: Daniela

Ohhh meer !!

2012-09-20 @ 22:01:41
Postat av: Tova

Så braaa

2012-09-20 @ 22:01:55
Postat av: Anna

oh fy fasen va grym du e!!!!!!"

2012-09-21 @ 16:20:40
Postat av: Lisa

Meeeeeeer!

2012-09-21 @ 21:22:15
URL: http://lisaasofiaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0