Everything about you, Kapitel 15

Tidigare i Everything about you:
"I hope so too. You seem great as well." Då dyker även Louis och Liam upp bakom hörnet. Dom går snabbt mot mig och fångar in mig i sin famn, båda två. 
"Bye, Amanda." säger dom och pussar mig på pannan. Jag tar Harrys hand och vi går ut genom dörren.
"You don't have to walk with me home, Harry. I'll be fine."
"No, I'll drive you. I don't think I can ever take my eyes of you now." säger han och drar in mig i en varm kram.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag slår upp ögonen och sätter mig upp i sängen. Solen lyser in genom balkongfönstret och bländar mig. Jag suckar och sätter mig på sängkanten. Då öppnas dörren och mamma kikar in.
"Hej gumman. Du kom hem rätt sent igår." säger hon och sätter sig bredvid mig. 
"Jag var med Harry och killarna."
"Det verkar gå bra mellan er." säger hon och puffar till mig på armen med ett leende. Jag skrattar och reser mig från sängen. Jag går bort till garderoben och slänger på mig en blommig klänning. Sedan vänder jag mig mot mamma.
"Det är perfekt. Harry är underbar, likaså är resten av gänget." säger jag och ler stort. Jag drar fingrarna genom håret och suckar lyckligt. Mamma nickar och reser sig från sängen. 
"Förresten, dom kommer över imorgonkväll. Killarna, Danielle och Eleanor." 
"Jag jobbar natt så för mig är det lungt. Var försiktig bara." säger hon och pussar mig på kinden innan hon går mot dörren. Hon vänder sig om i dörröppningen och kollar på mig.
"Jag är verkligen glad över att se dig såhär lycklig. Du förkännar det." säger hon och försvinner bakom hörnet. Jag knäpper knapparna på klänningen och tar upp min mobil från skrivbordet. Ett nytt sms.
"Hi hun. We're still on for tomorrow night, right? xx Harry" 
"Hi babe! Of course. My mom will be working so it's fine. Hey, you wanna come over? xx Amanda" Jag lägger ifrån mig mobilen och börjar kamma igenom håret. Efter någon minut plingar mobilen och jag läser smset.
"I'm on my way. x" 

Jag springer nerför trappan och skuttar ut i köket. Mamma sitter vid bordet och äter en macka. Jag tar fram flingor och mjölk och sätter mig mittemot henne. 
"Ska du iväg och jobba?" säger jag och häller upp mjölken i en skål. 
"Nej, jag tänkte faktiskt åka in till stan. Köpa lite nya kläder och träffa Paul." säger hon och ler mot mig. "Ska du med?"
"Åh, nej tack. Harry kommer över om en stund och förresten så vill jag inte blanda mig in i din relation med den där Paul." säger jag och himlar med ögonen.
"Hörru, han är faktiskt jättesnäll. Jag ska ta med honom hem någon gång så att du får träffa honom. Men nu måste jag ge mig iväg." säger hon och stoppar in sista biten av mackan innan hon går ut till hallen och tar på sig skorna. 
"Ha det så bra idag, Amanda. Jag kommer hem om några timmar!" säger hon och går ut genom dörren. Jag skrattar för mig själv och äter upp resten av flingorna innan jag lägger skålen i diskhon. Jag kollar på klockan. 13.36. Då plingar det på dörren. Jag skuttar dit och öppnar snabbt. Där står Harry med ett leende på läpparna. 
"Hi beautiful." säger han och stiger in. Jag lägger armarna om hans axlar och ger honom en kyss. 
"Hey you." säger jag och stänger dörren efter honom. Han tar av sig skorna och börjar gå in till vardagsrummet. Jag följer efter men fortsätter ut på altanen. Harry ställer sig bredvid mig och tittar sig runt.  
"So, what have you planned for tomorrow?" säger han och kollar nyfiket på mig och sedan runt igen. 
"Well, I thought we could be out here. Chill in the pool and grill mabye?" 
"I was hoping you might say that." säger han och lyfter upp mig i sin famn och börjar springa mot poolen. Då jag förstår vad han tänker göra börjar jag sparka vilt och skratta.
"No, Harry. Please..." säger jag men hinner inte mer innan han slänger sig i vattnet med mig. Vattnet sköljer över oss och jag simmar snabbt upp till ytan igen. Jag hostar och då dyker Harry fram precis framför mig. Jag skrattar och lägger armarna om honom. Jag kollar in i hans gröna ögon och viskar: "How did I find you?" Harry ler och pussar mig på kinden. 
"I guess you're just lucky."
 

Kommentarer
Postat av: Sarah! :Dx

Underbart! Fortsäätttt! Tycker dock fortfarande att Liam ska vara tsm med mig!(a) xxxx

2012-06-23 @ 22:47:17
URL: http://samuelssonsarah.blogg.se
Postat av: MagganKiurtsidou

Duktigt skriver Malin! Du borde se din framtid som författare haha. Så romatiskt par önska man kunde hitta sådana killar lite oftare ju!
Väntar tills nästa kaitel är ute!

2012-06-24 @ 19:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0