Everything about you, Kapitel 13

Tidigare i Everything about you:
"Oh, hi Amanda!" säger han och kramar om mig.
"Hi Niall, why so suprised?" säger jag och kramar tillbaka. Han släpper taget om mig och jag går in i rummet.
"Nothing, I just thought you were Zayn with the food. You know, I'm starving!" säger han och jag skrattar högt.
"You don't say!"

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag glider ner bredvid Liam i soffan och lutar mig bakåt. 
"Well hello there Amanda." säger Liam och skrattar. Niall sätter sig ner bredvid mig och byter kanal på tvn. 
"Hi, Liam. How are you?" säger jag och ler mot honom. 
"I'm great! And you?" Jag rycker på axlarna.
"Pretty good, I guess." Då öppnas dörren och Zayn klampar in. Niall reser sig direkt från soffan.
"OH MY GOD. FOOOD!" skriker han och springer efter Zayn ut i köket. Jag och Liam reser oss också upp från soffan och börjar gå mot köket. 
"So, where is Harry?" säger jag och sätter mig ner på en stol vid köksbordet. Zayn ställer två påsar på bordet och börjar plocka ur dom. 
"I think he's taking a shower. And Louis is picking up Eleanor." 
"Eleanor?" säger jag och kollar förvånat på honom. Zayn skrattar och börjar duka bordet. 
"She's Louis' girlfriend." Jag nickar och kollar på Liam.
"So, where's your girl then?" Han ler mot mig och sätter sig ner vid bordet. 
"She's at the hospital. Her grandma' is ill, so she wanted to stay with her for the night." Jag nickar och lutar mig bakåt när Zayn sätter fram en tallrik framför mig. Niall sätter sig ner bredvid mig och börjar öppna alla små kartonger. 
"What is it?" säger jag och kollar nyfiket på innehållet i kartongerna. 
"Are you kidding?! It's Nandos, for crying out loud!" säger Niall och börjar lägga upp mat på sin tallrik. Jag kollar på Liam som försöker dölja ett flin. Jag himlar med ögonen och då öppnas dörren till badrummet. Harry glider smidigt ut genom dörren och kollar direkt bort mot köket. Han är invirad i en handduk som täcker hans underkropp. Han ler mot mig och vinkar glatt. 
"Hi Amanda! I'm just gonna put some clothes on and I'll be right there, okey? Do you think you'll survive a few minutes with these nuckleheads?" 
"Sure, I'll be fine!" säger jag och ler. Niall lägger ifrån sig sina bestick och lägger en arm om mig.
"Yeah, I'll take good care of her." säger han och ler stort mot Harry. 
"You better not." säger han och går snabbt mot sitt sovrum. Jag skrattar och Niall tar bort sin arm och börjar äta igen. Då öppnas ytterdörren och en tjej med långt, mörkt hår stiger in med ett leende på läpparna. Därefter skuttar Louis in genom dörren och stänger den efter sig. Dom går tillsammans ut i köket, hand i hand. När Louis ser mig ler han stort och släpper tjejens hand för att gå runt bordet och krama om mig. Jag reser mig upp och kramar tillbaka.
"Hi, sweetie. How are you?" säger han och släpper taget om mig.
"I'm great, thanks." säger jag och ler upp mot honom.
"Well, this is my girlfriend, Eleanor." säger han och jag vänder mig mot tjejen. Hon ler mot mig och vinkar lätt.
"Hi. You're Amanda, right? I've heard a lot about you." Då dyker Harry upp bakom henne.
"And none of it was from me, right?" säger han och alla börjar skratta högt.
"It was actually all from you, Hazza." säger Louis och ställer sig bredvid Eleanor igen. 
"Please guys, sit down. I wanna eat and you're stressing me." säger Niall. Harry skrattar och sätter sig bredvid mig. Han lutar sig mot mig och viskar i mitt öra.
"Hi, babe." säger han och pussar mig på kinden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0