Everything about you, Kapitel 21

Tidigare i Everything about you:
Niall vänder sig om och börjar gå men kommer sedan tillbaka.
"And oh, Harry. I kind of made you and Amanda official last night." säger han och springer iväg.
"What does he mean?" säger Harry och lägger en arm om mig.
"People were asking if me and Niall were dating but he said you and I were." 
"Well, that's fine with me." säger han och rufsar till mitt hår.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vi sitter ute på verandan och äter frukost. Jag tar en tugga av min ostmacka. 
"So, Louis. Are we going out with the boat today?" säger Harry och tar en sked äggröra. 
Louis nickar och kollar sedan på mig.
"My dad has a boat by the sea. I thought we could enjoy the burning sun by the ocean, not just here."
"That sounds great! Is it a big boat?" säger jag och tar en klunk apelsinjuice. 
Eleanor småler och säger sedan:
"It's a fine size."
Jag nickar och äter upp min macka. 
Efter frukosten börjar alla packa in i bilarna utom Harry som sätter sig ner på trappan och kollar på. Jag sätter mig i hans knä och kollar in i hans ögon. Han lägger armarna om mig och lutar sitt huvud mot min arm.
"Hey, are you okey?" säger jag och strycker honom över kinden. 
Han nickar och reser sig upp med mig i famnen. Han går ner till bilen och sätter ner mig i framsätet.
"You're driving right?" säger jag och kollar på honom.
"Of course, babe." säger han och stänger dörren. 
Niall och Zayn hoppar in i baksätet och Harry sätter sig bredvid mig i förarsätet. Bilen som Louis och Liam med tjejerna sitter i, åker snabbt förbi oss och Harry startar bilen och åker efter. 
"Did we forget something?" säger Harry och kollar i bakspegeln på Zayn.
"I don't think so. Rubber mattress, food, a ball, towels. Something missing?" 
Harry skakar sakta på huvudet och lägger i en växel.
Efter vad som känns som en timmes bilkörning, saktar Harry ner och parkerar bilen. Jag hoppar ur och ser att vi är framme vid havet. Jag andas in den salta lukten och kollar sedan mot den andra bilen. Killarna har redan börjat plocka ur bagagen och tjejerna står och väntar på sina väskor. Harry lägger en arm om mig och kysser mig på pannan.
"So, where's the boat?" säger jag och ler stort.
Harry skrattar och pekar sedan bort mot en stor, vit, lyxig båt. Min mun faller öppen och jag kollar på Louis.
"That's your boat?!" 
Han nickar och stänger bagagen. Niall dyker upp bredvid mig med min väska. Jag ler mot honom och hänger den över axeln. Alla börjar då gå mot båten men jag märker att Harry fortfarande står kvar. Jag ställer mig mittemot honom.
"Are you sure you're okey?"
"I'm fine. I just have this strange feeling." säger han och vi börjar gå ut på bryggan. 
När vi kommer fram till båten står Louis och packar ombord väskorna. Eleanor hoppar från bryggan och upp i hans famn. Han kysser henne snabbt och släpper ner henne på däck. Jag ler och går fram till kanten. 
"Can I do the same?" säger jag och blinkar.
Louis skrattar och visar med armarna att jag kan hoppa. Jag hoppar mot honom och han fångar mig lätt. 
"Be careful with my baby." hör jag Harry skrika. 
"Don't worry, man." säger Louis och släpper ner mig. 
Jag följer efter Eleanor fram till fören. Där sätter hon sig ner på soldäcket och kollar upp på den blå himlen.
"Wow, this is amazing." säger jag och kollar ut på vattnet.
"I know! When I'm at this boat, it doesn't feel like England. It's so beautiful."
Då skriker Louis något och plötsligt börjar motorn rusa. Jag sätter mig ner brevid Eleanor och efter ett tag börjar vi röra oss utåt.
När vi stannar till nästa gång säger Eleanor att det är dags att bada. Jag reser mig upp och kollar ut på det öppna havet. Jag följer efter henne bak till aktern. Där står Liam, Harry, Niall och Zayn utan tröja. Jag ler mot Harry och ställer ner väskan innan jag drar av mig klänningen. Jag fixar till bikinin och går sedan fram till honom. Zayn hoppar direkt i och landar med ett plums. Efter honom dyker Niall i. Jag pussar Harry på kinden och hoppar sedan i jag med. Vattnet sköljer över mig och jag simmar direkt upp mot ytan. Harry står fortfarande kvar på båten och håller om sig själv. 
"Come on Harry. Don't be such a wimp." säger Eleanor och hoppar i. 
Då kommer Louis gående och ställer sig bredvid honom. Louis kollar på Harry och utan att förvarna honom, puttar Louis till honom och Harry flyger rakt ner i vattnet. Danielle och Liam tar varandra i hand och hoppar sedan i. Jag skrattar och letar reda på Harry. När jag ser att han kommer simmande mot mig, dyker jag ner under vattnet. Jag simmar och simmar neråt. Då känner jag hur min ena fot stelnar till. Jag försöker skrika men det enda som kommer ur min mun är bubblor. Jag vänder mig uppåt och börjar flaxa med armarna men jag känner hur jag börjar skjunka. Jag skriker och ser hur allas ben dinglar uppe vid ytan. Mina armar slutar röra på sig och plötsligt blir allt mörkt. 
 
 

Kommentarer
Postat av: felicia♥

awesoooooomee , mer! :DD

2012-07-26 @ 14:10:37
URL: http://feliciarydins.blogg.se
Postat av: Lisa

Skitbra, mer! :)

2012-07-26 @ 17:14:57
URL: http://lisaasofiaa.blogg.se
Postat av: felicia♥

sv: förstår inte , du har jättebra fantasi! :o
eller ah, du är bra på att skriva & får det att vara spännande!

2012-07-26 @ 19:48:04
URL: http://feliciarydins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0