Everything about you, Kapitel 20

Tidigare i Everything about you:
"You're so dead!" hör jag Niall skrika medans dom springer uppför trappan till huset. 
"Okey, let's go! I'm starving!" säger jag och drar mig upp på bryggan.
"Wow..." säger Louis till Harry. "You've found Niall as a girl. Congratz!" 
Harry börjar skratta och nyper Louis i armen innan han börjar simma mot bryggan.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag vaknar med ett ryck och sätter mig upp i sängen. Jag kollar mig runt i rummet, det är kolsvart. Bredvid mig andas Harry tungt. Jag strycker honom lätt över håret och då hör jag ett ljud. Det låter som om någon skrattar. Jag reser mig upp från sängen och går ut ur rummet. När jag kommer fram till trappan hör jag någon prata. Jag smyger nerför trappan och går ut till köket. När jag rundar hörnet ser jag att kylskåpsdörren är öppen. Den åker igen och där står Niall och tuggar på en kycklingklubba. När han märker mig rycker han till och tappar nästan klubban i golvet.
"What are you doing?!" viskar han förskräckt. 
"What am I doing? What are you doing? It's 3 am."
"I couldn't sleep." säger han och rycker på axlarna.
"I heard voices." säger jag.
"I'm the only one who's up. But I'm doing a twitcam though." säger han och börjar gå mot sitt rum. I dörröppningen vänder han sig om och kollar nyfiket på mig. 
"Do you wanna come?" 
Jag suckar och skakar på huvudet. 
"Not now. Not in this." säger jag och tittar ner på min vita tröja och matchande byxor. 
"Oh come on. You look beautiful, either way!" säger han och tar en ny tugga. 
Jag skrattar och börjar sedan gå mot honom. Han fortsätter in i rummet och sätter sig ner i sängen. Han tar upp datorn från golvet och ställer den framför sig. Han vinkar till sig mig och jag sätter mig i skräddarställning bredvid honom. 
"How many is watching?" säger jag och kollar på oss på skärmen.
"About 60 thousand." säger han och kastar det sista av kycklingklubban i papperskorgen. 
"Oh my god. I look like crap, and 60 thousand people is watching me?"
"No, wait. Make that 70 thousand." säger Niall och skrattar. 
Jag håller händerna för ansiktet och suckar. Jag hör hur Niall skriver något på datorn och sedan känner jag hans händer om mina.
"Stop that." säger han och jag tar ner händerna. "Look at this, they're asking if we're together."
Niall kollar på mig och blinkar.
"Naah, just kidding. This is Amanda, Harrys girlfriend."
Jag vinkar mot kameran och ser hur det rullar in kommentarer om hur vacker jag är och hur glada dom är för min och Harrys skull. Mitt hjärta blir varmt och jag ler stort. Då ser jag en ny tweet. 'Omg, you're so ugly! How can Harry love you?!'. 
Niall märker direkt att jag fryser till. Han lägger en arm om mig och viskar i mitt öra.
"Don't worry about that. There's always gonna be haters." 
"It's okey. I think I'm gonna go to bed. I'll see you tomorrow." säger jag och kramar om honom innan jag börjar gå mot dörren.
"Hey! People are writing 'aw'. They think we're adoreble!" säger han och skrattar. 
Jag himlar med ögonen och går sedan upp till sovrummet. Rummet är fortfarande kolsvart och genom det öppna fönstret blåser vinden så att det fladdrar i gardinen. Jag lägger mig ner bredvid Harry och kysser honom lätt på kinden. Han rycker till och öppnar sedan sakta ögonen.
"Hey babe." viskar han trött.
"Go back to sleep, you nuckle head." säger jag och vänder mig om. 
Han skrattar tyst och lägger sedan en varm arm om mig. Jag kryper ihop och somnar sedan efter en stund. 
 
När jag vaknar igen lyser solen in genom fönstret. Platsen bredvid mig är tom. Jag antar att Harry redan gått upp. 
Jag hoppar ur sängen och rotar igenom min väska. Jag hittar en blomming klänning som jag slänger på mig och går sedan ut genom dörren och ner till köket. Där står Harry framför spisen i bara shorts. Jag smyger fram till honom och lägger armarna om hans mage. Han hoppar till och vänder sig om.
"Goodmorning, nuckle head." säger han och kysser mig på pannan. Då dyker Niall upp och när han ser oss, ler han stort. 
"Hey Amanda." säger han och blinkar.
"Hey man." säger jag och släpper taget om Harry. "Did you get 100 thousand before you went to bed?"
"No, I turned it off kind of at the same time you went to bed."
"What do you mean?" säger Harry och kollar på mig.
"I did a twitcam cause I was bored. And Amanda thought I was a thief so she came down and joined me." säger han och blinkar mot mig.
"I heard noices so I went down. But it was just Niall, eating and doing a twitcam! That nerd..." säger jag och skrattar. 
Niall vänder sig om och börjar gå men kommer sedan tillbaka.
"And oh, Harry. I kind of made you and Amanda official last night." säger han och springer iväg.
"What does he mean?" säger Harry och lägger en arm om mig.
"People were asking if me and Niall were dating but he said you and I were." 
"Well, that's fine with me." säger han och rufsar till mitt hår.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tack för alla härliga kommentarer på förra kapitlet! Jag antar att ni gillade det skarpt! Detta blev inte lika bra, men hoppas ändå på massa kommentarer! :)


Kommentarer
Postat av: felicia♥

jag älskar novellen, helt klart! Men kan du inte skriva liiite längre? xx

2012-07-25 @ 17:40:45
URL: http://feliciarydins.blogg.se
Postat av: Jonna

Du är bäst ! :) Älskar novellen xxx

2012-07-25 @ 17:54:07
Postat av: Lisa

Älskar den! Malin, du är grym, glöm inte de! c; <3

2012-07-25 @ 19:23:20
URL: http://lisaasofiaa.blogg.se
Postat av: Elisa ♥

Skriv mer så grymt bra.

2012-07-25 @ 22:03:08
URL: http://ElisaMs.blogg.se
Postat av: Fia

Kapitlet var fett bra!! :D skit grym :D xx

2012-07-26 @ 00:54:49
Postat av: MagganKiurtsidou

Du får inte lägga av med skrivande, du är helt otrolig tjejen!
<3

2012-08-03 @ 16:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0