Everything about you, Kapitel 18

Tidigare i Everything about you:
"Wait, wait, wait." säger mamma och skakar på huvudet. "You two know each other?"
"I'm sorry, Jules. I planned to tell you. I'm in his bands management and also their security." 
"Really?" säger jag och reser mig upp från stolen. Jag går fram till Paul och skakar hans hand. 
"You've found a great man there." säger han och ler mot mig. Jag skrattar och ställer mig bredvid Harry som lägger en arm om mig. 
"Well, shall we sit down then? And you two can tell us more about how you know each other." säger mamma och vi sätter oss runt bordet.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag kollar ut genom fönstret och ser hur Harrys bil rullar in på uppfarten. Jag tar upp min väska på axeln och vänder mig mot min mamma. 
"Ha det så bra nu!" säger hon och kramar om mig. Jag kramar tillbaka och öppnar sedan dörren och börjar gå mot bilen. Jag tittar upp på den blåa himlen. Solen lyser starkt och bländar mig när jag går. Jag öppnar dörren till baksätet och sätter mig med väskan i knät. Bredvid mig sitter Niall och i framsätet sitter Harry och Zayn. 
"Hey, guys!" säger jag och gör en high-five med Niall. 
"Are you ready for a crazy weekend in Louis' lakehouse?" säger Zayn uppspelt. 
"This is gonna be great!" säger Niall och nästan studsar upp och ner. Harry skrattar och startar bilen. När vi kör ut från uppfarten ser jag hur ett tiotal tjejer springer över vägen och mot bilen. 
"Go, Harry!" säger Zayn och Harry kör iväg innan någon av tjejerna hinner komma fram till bilen.
"Wow, that was..." säger jag förvånat. "They looked like hungry bears!" 
"I know, right! You'll get used to it!" säger Niall och blinkar åt mig. 
"Yeah, but now they know where she lives. That's never good." säger Harry och suckar. 
Jag ler mot honom i bakspegeln. "It's fine, cause now you'll be around more often to protect me, right?"
Harry skrattar. "Always." säger han.
"So, where's Liam and Louis?"
"They're already there, with Eleanor and Danielle." säger Harry och lägger i växeln.
 
Efter någon timmes körande, åker Harry in på en grusväg som leder oss iväg från befolkningen. När skogen börjar tätna och solen bara lyser igenom på vissa ställen, får jag plötsligt en konstig känsla i magen. 
"You're not going to kill me, are you?" säger jag och kollar ut genom fönstret. 
"I know it looks quite scary, but when we get to the house, you'll change your mind." säger Niall och boxar till mig på armen. 
Då ser jag hur skogen mjuknar och tillslut försvinner helt och ett stort trähus dyker upp bakom hörnet. Jag skymtar vatten bakom husen, antagligen en sjö. Harry stannar precis nedanför den enorma trappan som leder upp till ytterdörren. Jag kliver ur bilen och bara kollar upp mot huset. Det är mycket större än mitt hus, med en stor verandra som går hela vägen runt. Harry ställer sig bredvid mig och tar upp väskan som jag ställt ifrån mig på marken. Sedan kollar han på mig och ler. Vi börjar gå uppför trappan och då öppnas dörren och Danielle kommer ut. Hon har på sig en lång, ljusrosa klänning med smala axelband. Hon möter oss upp vid sista trappsteget och kramar om mig direkt.
"Hi, Amanda! It's so nice to see you again!" 
"Hi Danielle!" säger jag och kramar henne tillbaka. När hon släpper mig, lägger Harry en arm om mig och vi går mot dörren. När vi kommer innanför ser jag ett stort rum med 3 soffor och en stor plasmatv. 
"Wow..." säger jag tyst. Jag hör hur Danielle fnissar bakom mig och då dyker Louis upp bakom hörnet. 
"I thought I heard something. Hi guys!" säger han och går fram till oss. 
Harry ställer ner min väskan och går fram och kramar Louis. 
"Hi man." säger han och klappar honom på ryggen. 
"Well..." säger Louis och släpper Harry. "Welcome, Amanda." 
Jag ler mot honom och han kommer fram och kramar mig. 
"So, there's 6 bedrooms, 3 bathrooms and 1 kitchen. The lake is right down there..." säger han och pekar ut genom fönstret bakom sig. "We have 2 boats and a dock. We also have a jacuzzi in the back."
"Is there something you don't have?" säger jag och kollar runt i rummet. 
Louis skrattar och vänder sig om och går iväg. Zayn och Niall tar av sig skorna och springer runt hörnet. 
"Where are they going?" säger jag och knyter upp skosnörena.
"Wii." säger Harry och suckar. "Like always." 
"Amanda?" hör jag och tittar bort mot köket. Där står Eleanor i bikini och med en handduk om sig.
"Hi Eleanor!" säger jag glatt och vinkar.
"Hey! You wanna come down to the water with me?" säger hon och börjar gå mot verandadörren. 
"Yeah, sure! I'll be right there." Jag pussar Harry på kinden och hänger upp min hoodie på en krok för att sedan gå mot dörren som Eleanor just gått ut ur. När jag kommer ut bränner solen fortfarande och jag börjar gå ner för den stora trappan och går sedan ut på bryggan där Eleanor sitter. Jag sätter mig på kanten och lägger i fötterna. Det här kändes så rätt.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vad sägs om lite kommentarer nu då? :) 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jättebra! Du är sjukt duktig! :)

2012-07-18 @ 13:52:59
URL: http://lisaasofiaa.blogg.se
Postat av: Johanna westman

Så grymt bra mallan!!!!!! Uppdatera oftare hörru håller på att dö av väntan!!!!!! :D

2012-07-20 @ 00:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0