Everything about you, Kapitel 17

Tidigare i Everything about you:
Jag drar ut mycket på den sista tonen och sedan blir det knäpptyst. Jag kollar upp på Harry.
"Was it really that bad?" säger jag och rynkar ögonbrynen. Han skrattar och pussar mig på hjässan.
"No, you were great!" 
"Wow, girl. Looks like a got some competion! None of the boys are really that amazing." säger Zayn och ger mig en high-five.
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Jag och Harry sitter ihoptryckta i soffan hemma hos mig. Jag har benen över hans och han stryker sakta mitt hår.
"Yesterday was nice, wasn't it?" säger han och jag hör hur han ler.
"Yeah, it was. We should do it again sometime." Harry slutar stryka mitt hår och jag kollar på honom.
"What's the matter, Amanda? You seem quite...off."
"It's just..." säger jag och suckar. "My mom is dating some guy and he's coming over tonight for dinner. Mom wants me to join them but I'm not sure I can handle that. You know what happened to the last guy she was dating."
Harry nickar och tar bort mina ben från hans och reser sig upp. Han håller fram sin hand som jag fattar tag om. Han drar upp mig på fötter och ställer sig tätt intill mig.
"Do you want me to be there tonight?" viskar han och tittar in i mina ögon. 
"Would you?" säger jag och ler. Han lägger armarna på mina höfter och suckar.
"I know we havn't really known each other very long, but these few weeks has been the best in my life. And this might come as a chock for you but...I love you." 
Jag känner hur en tår rinner nerför min kind. 
"Oh no, that was a compliment, I..." 
"I know! I just...I love you too, Harry." säger jag och trycker mina läppar mot hans.
 
Mamma hänger av sig förklädet och kollar på mig och Harry som sitter vid bordet i köket. Hon andas snabbt och fixar sedan lite med håret.
"Mamma, du ser fantastisk ut. Slappna av." 
Hon ler mot mig och då plingar det på dörren. Hon andas ut och börjar gå mot dörren. Både jag och Harry tittar efter henne tills hon rundar hörnet och försvinner mot hallen. Harr vänder sig mot mig.
"Are you okey so far?" 
Jag nickar och ler mot honom. Då dyker mamma upp igen och med sig har hon en ganska lång, kraftig man med mörkt hår. Han ler mot mig men när han kollar på Harry blir han nästan förstenad.
"Paul, this is my daugther and her boyfriend..."
"Harry." säger han. Jag kollar på Harry som sitter och ler mot mannen. Då reser han sig upp från stolen och går fram och slår armarna om Paul. Jag och mamma kollar förvånat på varann.
"Hi man! How are you?" säger Harry och släpper taget om Paul. 
"I'm really good! How've you been doing?" säger Paul och skrattar.
"Wait, wait, wait." säger mamma och skakar på huvudet. "You two know each other?"
"I'm sorry, Jules. I planned to tell you. I'm in his bands management and also their security." 
"Really?" säger jag och reser mig upp från stolen. Jag går fram till Paul och skakar hans hand. 
"You've found a great man there." säger han och ler mot mig. Jag skrattar och ställer mig bredvid Harry som lägger en arm om mig. 
"Well, shall we sit down then? And you two can tell us more about how you know each other." säger mamma och vi sätter oss runt bordet.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vad sägs om några kommentarer nu då? :)x


Kommentarer
Postat av: Ajsa

OMG! Du är så jävla bra på det du gör Malin. Jag skulle aldrig kunna skriva sånt. Inte konstigt att du får B i svenska!
Keep it up girl! :* love yaa <3

2012-07-06 @ 21:41:30
URL: http://ajsaaa.blogg.se
Postat av: Jenna

Riktigt bra, när man läser så får man en egen bild framför sig hur allt utspelar sig. Man blir skapligt avundsjuk på Amanda!! ;) Hade inte vatt fel med att ha Harry som sin pojkvän!

2012-07-08 @ 23:24:18
Postat av: Nicole

Så Hiiimla bra!!!! Blir som en film i huvudet och du skriver verkligen med inlevelse!

2012-08-15 @ 22:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0