Everything about you, Kapitel 28

Tidigare i Everything about you:
"Any news then?" säger Zayn.
"No, not yet. All we can do is just to wait till he wakes up. And you?"
"No, not really. Some of the fans outside pushed Amanda though. But I think she's fine." hör jag honom viska tyst. 
"When are the other boys coming?" säger Niall.
"They should be here any minute." 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Do you want something to drink?" säger Louis och reser sig upp från stolen. 
Jag skakar på huvudet och kollar ut genom fönstret. Louis går ut ur rummet och stänger dörren efter sig.
Liam och han kom igår runt 5 tiden och som jag, har ingen av dom lämnat hans sida sen dess, bara för att gå och äta. Men det har inte jag gjort. Jag kan inte förmå mig med att njuta av mat eller dricka, inte nu när Harry ligger här pågrund av mig. 
Magen slutade kurra inatt, men jag ser hur killarna tittar oroligt på mig. Dom försöker starkt att få mig att äta och dricka, men jag vägrar. Jag kan bara inte. Sömn har jag inte fått på 3 dagar, men jag är inte trött, bara ledsen ständigt. 
Då öppnas dörren och jag hör Niall och Louis som pratande kommer in. Jag vänder mig om mot dom och drar upp knäna mot mig på stolen. Dom sätter sig tyst ner framför mig och Niall lägger en hand på mitt ena knä.
"Are you sure you're not hungry? You havn't eaten in 2 days." 
"No, I'm not. I just want him to wake up." 
Dom nickar och efter en stund ser jag hur Niall tittar ner på mina händer och reagerar direkt.
"Oh god. Did you get hurt?" säger han och tar dom i sina.
"No, no. It's...it's Harrys blood." mumlar jag och börjar dra händerna mot byxbenet. 
"Come on. I'll help you." säger Niall och drar med mig in i badrummet. 
Jag sätter mig ner på toalettstolen och han blöter en handduk som han sedan börjar skrubba bort blodet med. 
"Are you sure you're really okey?" frågar han medans han skrubbar hårt för att få bort det som torkat in i huden. 
"It's not about me..." säger jag tyst.
"Of course it's about you, silly. If it's about Harry, then it's about you as well. You both together are like one."
Jag ler mot honom och drar en hand genom mitt toviga och flottiga hår. En dusch har jag inte heller hunnit med.
"Hey guys!" ropar plötsligt Louis. 
Jag och Niall springer snabbt ut genom badrummet och fram till Harrys säng. Där ligger han, med ögonen öppna och med ett litet leende på läpparna. Tårarna börjar återigen rinna från mina ögon och jag slänger mig ner bredvid honom. Han stönar högt men lägger sina armar om mig och kysser mig på hjässan. 
"Hey babe." viskar han.
Jag fortsätter gråta mot hans bröst och känner hur hela kroppen blir lätt av glädje. Min Harry är tillbaka, tänker jag. 
 
3 dagar senare: 
"Hunny, you have to eat! It's not healty." säger Harry och stryker bort en hårslinga från mitt ansikte. 
"I can't, not yet." 
Det har gått 3 dagar sen Harry vaknade. Sköterskor har tagit hand om honom och kollat hans sår som läkt riktigt bra. Idag får han åka hem. 
"So, are you ready to go?" säger Liam och ler stort mot oss.
"Yeah, I am!"
Liam och Louis hjälper Harry stå upp och efter det låter jag honom hänga sig på mig ut till bilen. 
Han orkar inte riktigt gå själv än pågrund av operationen men om några dar skulle han vara som ny, sa läkaren. 
När vi kommer ut till bilen, sätter sig Harry, jag och Zayn där bak medans Louis och Liam sätter sig fram. Niall hade åkt lite innan för att hämta upp lite mat som vi skulle äta när vi kom hem till killarna. 
Efter en halvtimme svänger vi in på hotellets uppfart och vi blir alla förvånade över hur mycket fans som står och väntar utanför. När vi åker förbi vinkar dom in i bilen och det kryllar av blixtar från kameror och mobiltelefoner. Jag ser en tjej som håller upp en skylt med texten 'Get well, Harry. I love you.' 
Louis stannar bilen och öppnar dörren. Skriken från tjejerna bedövar direkt mina öron och jag går ut bilen snabbt. Jag och Zayn hjälps åt med att få ut Harry, som vinkar och ler mot tjejerna. Jag hör flera stycken skrika mitt och Harrys namn när vi börjar gå mot entren. När vi kommer innanför går vi till hissarna och åker upp till killarnas lägenhet. Liam öppnar dörren och jag och Harry slänger oss direkt ner i soffan. Zayn sätter sig ner i fotöljen framför oss och tar upp sin mobil. 
"Twitter?" frågar jag med ett leende.
"Yup. Gotta keep and eye on Lauren."
"Lauren?" säger jag och Harry med förvånade röster. Zayn tittar snabbt upp från sin mobil.
"What? I didn't say that..." mumlar han och tittar ner igen. 
"Aw, is that the girl you tried to ask out?" säger jag och ler. Han himlar med ögonen och nickar sedan.
"Tell me all about her!" säger jag glatt och lutar mig närmare honom. 
"Well, she's 19, works at a café in town and she doesn't even know I excist." avslutar han med ett skratt. 
"That can't be true. I'm sure she does. Have you talked a lot to her?" frågar Harry och tar sig stönande på magen. 
Jag lutar mig mot honom och lägger en hand på hans som ligger stilla på magen. 
"Nah, just like 'hello' and 'thank you'. But when I tried to ask her out, it was so embarrasing. She just walked away."
"Haha, yeah!" hör jag plötsligt Niall säga när han öppnar dörren och går in i lägenheten. Han bär på en påse med texten 'Nandos' på.
"Seriously, Niall? Again?" säger Zayn och suckar.
"What? It's delicious!" 
"Tell me more!" bönar jag och kollar bedjande på Zayn.
"Okey, so, I think I'm gonna go talk to her tomorrow. And make sure she doesn't walk away." tillägger han med ett klingande skratt. 
"Are you in love?" säger jag och ler.
"Oh, I don't know. But it's something about her that makes me wanna take a bullet for her." Han kollar på Harry. "Sorry. It just slipped out."
"It's fine." säger han och lägger en arm om mig. "I know exactly what you're talking about."
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Detta kanske blir det sista kapitlet innan jag åker, men ska försöka skriva ett till idag som jag ska sätta tidinställt på! I såna fall kommer det upp den 29e kl.10.00. Hoppas ni gillade detta kapitel :)x Kommentera nu och gör mig glad!


Kommentarer
Postat av: Lisa

OMG, SÅ BRAAAAAAAAA! <3

2012-08-23 @ 17:27:40
URL: http://lisaasofiaa.blogg.se
Postat av: Felicia :)

grymt :)!

2012-08-23 @ 17:51:19
URL: http://summerparadiseff.blogg.se/
Postat av: Nicole

Gud vilken bra avslutning på kapitlet !!!

2012-08-23 @ 22:43:08
Postat av: Elisa ♥

OMFG SO FREAKING AWESOME

Svar: None
None None

2012-08-24 @ 21:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0