Everything about you, Kapitel 25

Tidigare i Everything about you:
"Then I said I have a boyfriend and ran away. But on the look of your face, I'm sure I havn't anymore..."
"Hey...of course you have. You will always have me. You didn't do anything wrong, that idiot Alex did." säger jag och tar henne i min famn igen.
"I love you." viskar jag och känner hur hon kysser mig på bröstet.
"I love you too, Harry." 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Jag kommer tillbaka in i vardagsrummet efter att ha varit uppe och sköljt av mig det rinnande sminket och ser Harry sitta på soffan med mobilen i handen. Han reser sig upp och går mot mig. 
"Hey, are you okey?" säger han och tar mitt ansikte i sina händer.
Jag nickar och ler mot honom.
"I'm good. But I wouldn't mind some cheering up, though." 
"I thought you might say that. That's why I invited the guys over for a movie-night. What do you think?" säger han och börjar gå ut mot köket.
"Sounds perfect! I think we have popcorn to the left." säger jag när Harry börjar titta i skåpen över diskbänken. 
Då knackar det hårt på dörren och plötsligt flyger den upp och in störtar Niall med Zayn på ryggen. 
"What are you guys doing?!" säger jag och skrattar högt.
"What does it look like?" säger Zayn med ett stort leende. "I'm flying!" 
Dom skuttar tillsammans ut till köket och omfamnar Harry. Liam och Louis går sakta in genom dörren och stänger den efter sig. Louis kommer fram och kramar om mig.
"Hi Amanda." 
"Hey, Lou! How's Eleanor?" säger jag och kramar honom tillbaka. 
"She's great!" säger han och ler. 
Liam ställer ner påsen, som han haft i handen. på golvet och går fram för att krama om mig. 
"Hey! We stopped by the store and bought some food, if that's okey."
"That's fine. Were there any screaming girls there?"
Liam ler stort och säger: "A lot."
Jag skrattar och slår lätt till honom på armen. 
"So..." säger Harry som kommer halvspringande med en bricka full med glas och dricka. "What movie then?"
"Please nothing romantic!" säger Zayn suckande och slänger sig ner i soffan.
"What? You don't like romance, Zayn?" säger jag och sätter mig ner bredvid honom. 
Alla killar brister då ut i skratt och Niall lägger sig ner på marken och skriker högt. 
"What? Have I missed something?" säger jag förvirrat.
Zayn skakar leendes på huvudet och börjar sedan skratta han själv.
"Zayn is in looooove." säger Louis och sätter sig skrattande ner i soffan bredvid mig. 
"Omg, really? Zayn, that's wonderful!" säger jag och ler stort mot honom. 
"Yeah, well, she blew him off." säger Niall och sätter sig upp mot väggen. "He was suppose to ask her out but she just said 'Hi' and left, while Zayn was still talking. That poor guy didn't even notice she left." 
"Thanks Niall." säger Zayn och gör en grimas åt honom. 
"Ey, Lou. Move man." säger plöstligt Harry.
"What?! No, I'm gonna sit right here." säger Louis skämtande och lägger en arm om mig.
"Oh god, not again." säger jag och himlar med ögonen. 
Harry förstår precis vad jag menar och börjar sparka skämtsamt på Louis' ben.
"Okey, fine." säger han och flyttar sig ett steg bort.
När vi alla satt oss ner och Niall tillslut valt film, kryper jag ihop intill Harry. Han kysser mig på pannan och då börjar filmen.
"What did you pick, Niall?" frågar Liam och stoppar in en näve popcorn i munnen.
"Titanic." säger han och ler stort.
"I love that movie!" säger jag och gör en highfive med Niall. 
När vi kommit in i halva filmen börjar dom plötsligt kyssas intensivt och börjar ta av sig sina kläder. Jag känner hur spänningen stelnar i rummet. Liam harklar sig högt och tar en klunk läsk och Zayn tar snabbt upp sin mobil. Jag fnissar och kollar upp på Harry. Han kollar koncentrerat på tvn men märker nästan direkt att jag tittar på honom. Han kollar ner på mig och jag ser hur hans läppar darrar svagt. Han lutar sig ner och kysser mig sakta. 
"Oh, come on." säger Niall och håller för ögonen.
Jag och Harry börjar skratta och kysser varann en snabbt gång till innan vi fortsätter kolla på filmen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Okej, detta blev ett sånt där tråkigt mellankapitel, men jag hoppas ni gillade det ändå! Av alla läsare så tycker jag att det borde vara fler kommentarer dock, så kom igen nu va! :) 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej! Jätte bra!! Längtar till nästa sel!! När kmr nästa del?:)

2012-08-16 @ 17:48:06
Postat av: Lisa

Sjukt bra Malin, mer! :)

2012-08-16 @ 18:46:12
URL: http://lisaasofiaa.blogg.se
Postat av: Ida :)

hejsan, jag skriver också en fanfic om 1D på min blogg och får mycket inspiration från dina fanfic, jag längtar jättemycket till nästa del! :)

2012-08-17 @ 12:30:01
URL: http://jedwardfanfictions.blogg.se/
Postat av: Johanna w

Asså malin du är grym!!!! Mer!!!

2012-08-17 @ 21:50:46
Postat av: emma lekavski

du skriver jätte bra ju!! meeerr!!!

2012-08-18 @ 20:12:14
Postat av: Marion :)

MER! superbra!

2012-08-19 @ 10:25:53
URL: http://idontknowthename.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0