Everything about you, Kapitel 24

Tidigare i Everything about you:
 Fast egentligen hade ju Niall gått ut på en twitcam att jag och Harry var officiella, men betyder det att jag får säga till Diana att vi är ett par? Jag vet inte vad jag ska säga så för att avleda henne från ämnet, kollar jag på Alex.
"Shall we go then?"
Han nickar och vi börjar gå ut från gården och in till stan. 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vi har satt oss ner i biosalongen och ljuset har precis börjat dämpa sig för filmen. Bredvid mig till höger sätter sig Alex till rätta och kollar mot skärmen där reklamen har börjat rulla. Till vänster om mig sitter Jake med ena armen runt Diana. Hon fnissar tyst och kysser Jake snabbt på kinden. Dom var tydligt ett par. 
Jag kollar framåt mot skärmen och då sätter filmen igång. Då känner jag hur någon rör vid mina axlar. Jag rycker till och kollar på Alex som ler mot mig. Hans arm ligger löst bakom min rygg. 
"Alex, don't." viskar jag och tar bort hans arm. 
Han suckar och vänder blicken mot filmen. 
När vi kommer ut från biosalongen, sätter vi oss ner på några bänkar precis utanför. Diana börjar rota i sina jackfickor och fiskar sedan upp ett packet cigaretter. Hon slänger bak sitt hår när hon tänder den och lägger tillbaka cigarettpacketet i fickan. Hon kollar upp på mig och blåser ut ett moln med rök.
"You want one?" frågar hon. 
Jag skakar på huvudet och kollar på Alex.
"What do we do now?"
Han harklar sig och vänder sig mot Jake.
"Mabye we could go eat somewhere? What do you think?"
"Actually, me and Diana are going home. We want some alonetime, if you know what I mean." 
Diana tar ett sista bloss och kastar sedan iväg ciggen. 
"Bye guys." säger dom och börjar lufsa iväg. 
"Bye." säger jag tyst och drar min jacka tätare om mig. 
Månen lyser starkt och kylan har börjat dra sig in över London. 
"Do you want me to walk you home?" säger Alex och reser sig upp.
"I'd like that."
Vi går tysta bredvid varandra. Löven prasslar i träden och i fjärran skäller en hund högt och jält. Alex sparkar på en kotte framför sig. Han tar sats för att sparka igen och missar den precis men fortsätter bara att gå.
"So...I'm really sorry about before." säger han och ler ner i marken. 
"What do you mean?" 
Jag stannar och kollar på honom. Han suckar.
"I shouldn't have put my arm around you, it was pathetic. I just..."
"Alex, it's fine. Don't apoligize for that." säger jag och ler mot honom. 
"No, mabye not. But, I just want you to know that I really like you. You're different from all the other girls." säger han och tar ett steg mot mig. 
Han kollar in i mina ögon och lutar sig sedan långsamt fram mot mitt ansikte.
"Alex, stop." säger jag men då tar han tag om mina armar och håller hårt fast dom. 
"I can't." säger han och trycker snabbt sina läppar mot mina. 
Jag försöker putta bort honom men hans starka armar håller mig kvar. Då släpper han mig och backar några steg. 
"What the hell, Alex?! I have a boyfriend." säger jag och börjar sedan halvspringa mot mitt hus. 
När jag kommer innanför dörren, springer jag snabbt uppför trappan och slänger mig på sängen med huvudet ner i täcket. Jag känner hur tårarna börjar rinna och klumpen i halsen gör ont när jag försöker svälja. 
Varför, Amanda? tänker jag. Du visste att han skulle kyssa dig. Varför gjorde du inget åt det? 
Jag sätter mig upp i sängen och tar av mig jackan. Sen slår jag in Harrys nummer på mobilen och hör hur signalerna börjar gå fram. 
"Hello?" 
"Harry, it's me. Can you come over, please?" säger jag och snyftar till.
"Amanda? Are you okey?" 
"Come, please." 
"Yeah, sure. I'll be there, see you soon." 
Jag slänger ifrån mig mobilen och går ner till vardagsrummet. Jag sätter mig ner i soffan och slår på tvn. Tårarna fortsätter rinna och efter vad som känns som en evighets tystnad, bankar det hårt på dörren. Jag stänger av tvn och öppnar dörren. 
 
Harrys point of view: 
Dörren öppnas och där står Amanda, rödgråten och svart under ögonen. Jag omfamnar henne och låter henne gråta ut. 
"What happened, babe?" 
"I'm so sorry, you have no idea how sorry I am." stammar hon mot mitt bröst. 
"Hey..." säger jag och kysser henne på pannan. "You know you can tell me anything."
Hon tar några steg bakåt och tar min hand i sin.
"First, I'm so sorry." säger hon och torkar snabbt bort sina tårar.
"Come on now, tell me." säger jag och stryker hennes arm. 
"You know I was out with some friends. Well, one of them, Alex, he sort of...he sort of kissed me. And I think I let him. In the beginning anyway, after that I just tried to push him away. But I couldn't, he held me so hard. And..." 
Hon suckar och tar ett nytt andetag.
"Then I said I have a boyfriend and ran away. But on the look of your face, I'm sure I havn't anymore..."
"Hey...of course you have. You will always have me. You didn't do anything wrong, that idiot Alex did." säger jag och tar henne i min famn igen.
"I love you." viskar jag och känner hur hon kysser mig på bröstet.
"I love you too, Harry."
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det tog lite tid med det nya kapitelt men nu blev jag allt klar! På förra hade jag nytt rekord på besökare så ge er en applåd för det! Riktigt glad över era kommentarer, as well! Men ja, här har ni och kommentera på nu! :)
 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Sjukt bra, mer! :)

2012-08-15 @ 16:00:28
URL: http://lisaasofiaa.blogg.se
Postat av: Nicole

Snälla skriv meeeer!!!!!!!!!
HAr precis hittat den här och har läst från början till slut idag och den är så himla bra! Snälla skriv mer!

2012-08-15 @ 23:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0