Everything about you, Kapitel 23

Tidigare i Everything about you:
"Are you sure? No damages or something like that?"
Jag släpper taget om honom och skakar på huvudet.
"Nothing, just a small headache."
Han nickar och reser sig sedan upp. Han håller fram handen mot mig och drar upp mig på mina ben. Sedan går vi mot resten av gänget. 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Måndag morgon. Tillbaka till skolan, tänker jag medans jag går av bussen och börjar gå mot ingången. En bit bort ser jag Jasmine sitta med några tjejer. Dom skrattar högt och slänger med sitt hår. Jag kollar ner i marken och fortsätter gå mot ingången. Jag kommer fram till mitt skåp och lägger in min väska. 
"Hey, Amanda!" 
Jag vänder mig om och ser Alex komma springade. 
"Alex, hi!" säger jag när han kommer fram till mig. Jag stänger skåpet och börjar gå mot klassrummet.
"So, what have you been up to this weekend?" säger han när han skuttar bredvid mig.
"I've been with some friends. And you?" säger jag och ler.
"Not much really. I've done the english homework though."
"We have homework?!" säger jag förskräckt.
Alex skrattar högt och skakar på huvudet.
"No! I was just kidding, Amanda." 
Jag pustar ut och går in genom dörren till klassrummet. Jag och Alex sätter oss ner bredvid varann och fortsätter snacka, eftersom Mr. Brown inte kommit än.
"So, I was thinking..." börjar Alex. "I'm gonna go watch a movie tonight with two of my friends, Diana and Jake. Do you wanna come?"
Jag biter mig i läppen och kollar sedan på honom.
"I don't know..."
"Just as friends of course!" säger han snabbt och ler. 
"Okey then, just as friends."
 
"Mamma, jag är hemma!" skriker jag när jag slänger igen ytterdörren efter mig. 
Jag tar av mig skorna och går ut till köket. På bänken ligger en lapp med texten 'Jag är ute med Paul, kommer hem sent. Det finns mat i kylen. Älskar dig, puss.' 
"Självklart." säger jag tyst och knycklar ihop lappen. 
Då vibrerar min mobil och jag läser namnet 'Harry' på displayen. 
"Hi babe!" svarar jag och sätter mig ner på en stol. 
"Hey beautiful. How was your day?" säger han med sin mörka, attraktiva röst.
"It was good. What about you?"
"Me and the lads were in the studio all day. It was crazy."
"Yeah? A lot of fans outside?"
"Pretty much, yeah." säger han och skrattar. "How are you by the way?"
"I'm fine. My head doesn't hurt anymore, so that's good."
"That's really good. So, do you want me to come over tonight?" säger han och jag hör hur han sätter på duschen.
"Actually...I'm going out with some friends tonight. We're gonna go watch a movie."
"Really? I didn't know you had friends, Amanda." säger han och skrattar. 
"Buhu, Harry." säger jag och ler.
"No, it's okey. I'll see you tomorrow mabye?" säger han och harklar sig.
"That's sounds great. Love you." 
Jag lägger på och börjar gå upp för trappan till mitt rum. Jag tar av mig skolkläderna och sätter på mig ett par shorts och en fin blus som jag stoppar ner i shortsen. Sen kammar jag igenom mitt hår och lägger på lite mascara. 
 
Det plingar på dörren. Jag kollar på klockan, 17.30. Jag springer ner för trappan och öppnar dörren. Där står Alex i en kortärmad skjorta och knälånga shorts. Han ler stort mot mig.
"You look nice." 
"Thanks. You too!" säger jag och börjar ta på mig skorna. 
Först då märker jag människorna bakom Alex. En tjej med långt mörkt hår i en blå/vit klänning och en kille med kort svart hår i ungefär samma kläder som Alex. Tjejen kollar noga på mig och sen lyser hennes ögon upp, precis som om hon känner igen mig på något sätt.
"Oh, Amanda. This is Diana and Jake." säger Alex och flyttar sig ur vägen.
"Amanda? That's your name?" säger Diana och tar ett steg emot mig. 
Jag nickar och går ut genom dörren. Jag låser den efter mig och vänder mig sen om mot Diana igen.
"I'm sorry, it's just..." säger hon och kollar ner på mina ben och upp igen till mitt ansikte. "You look like Harry Styles girlfriend."
Jag stelnar till och känner hur en kall kår går nerför min ryggrad. Hur kan hon känna till mig? Hur kan hon veta att jag är hans flickvän.
"Why do you think that?" säger jag och ler mot henne.
"I saw some picture of the boys when they came in with a boat this weekend and you look like the girl Harry was with."
Skit också, tänker jag. Fast egentligen hade ju Niall gått ut på en twitcam att jag och Harry var officiella, men betyder det att jag får säga till Diana att vi är ett par? Jag vet inte vad jag ska säga så för att avleda henne från ämnet, kollar jag på Alex.
"Shall we go then?"
Han nickar och vi börjar gå ut från gården och in till stan. 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu höjer vi ett steg och säger 7 kommentarer till nästa kapitel!
Imorgon åker jag uppåt i Sverige så jag vet inte om det kommer något mer kapitel denna vecka, ska försöka dock. Men kommentera på så blir jag glad!
Och btw, bilden på den blonda killen, det är så jag föreställer mig Alex. Okej, hejdå!x
 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Omg va bra! Meeeeeer!

2012-08-06 @ 12:12:43
URL: http://lisaasofiaa.blogg.se
Postat av: Marion :)

mer! :D

2012-08-07 @ 06:01:23
URL: http://idontknowthename.blogg.se/
Postat av: hejjj

.mer

2012-08-11 @ 16:57:08
Postat av: Johanna westman

MER MALIN!!!!!!

2012-08-12 @ 16:21:52
Postat av: Lisa bengtsson

Meeeeeer!!!

2012-08-12 @ 16:22:04
Postat av: Johanna westman

MER MALIN!!!!!!

2012-08-12 @ 16:22:04
Postat av: Jonna

Du är grym på att skriva !! :) x Mer !! :)

2012-08-14 @ 09:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0