Everything about you, Kapitel 22

Tidigare i Everything about you:
Jag simmar och simmar neråt. Då känner jag hur min ena fot stelnar till. Jag försöker skrika men det enda som kommer ur min mun är bubblor. Jag vänder mig uppåt och börjar flaxa med armarna men jag känner hur jag börjar skjunka. Jag skriker och ser hur allas ben dinglar uppe vid ytan. Mina armar slutar röra på sig och plötsligt blir allt mörkt. 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Harrys point of view: 
Jag kollar mig runt och väntar på att Amanda ska hoppa upp när som helst och skrämma mig. Jag vänder mig mot Louis. 
"Where is she?" 
Louis rycker på axlarna och sen ser jag hur han fryser till is. 
"Harry..." säger han och sväljer hårt. 
Jag vänder mig om och ser Amandas fjäderlätta kropp ligga vid ytan med ansiktet ner i vattnet. Jag simmar mot henne och tar upp henne i min famn. Hennes ögon är stängda och jag lyssnar efter andetag men hör ingenting.
"Take her to the boat!" hör jag Niall skrika. 
Louis dyker upp bredvid mig och hjälper mig att få henne till båten. Niall har redan hoppat upp på däck och drar upp henne så fort vi kommer fram. Han lägger henne ner försiktigt och lägger ena örat mot hennes bröst. Jag hoppar upp och sätter mig på knä bredvid henne.
"Niall, CPR. Fast!" säger jag och Niall börjar pumpa på hennes bröstkorg. Han byter till mun mot mun och fortsätter sedan pumpa på hennes bröst.
"Please Amanda, don't leave me..." viskar jag och tar hennes hand i mina. 
Niall böjer sig ner för att andas in luft i hennes mun igen men då rycker hon till och börjar hosta upp vatten. Jag suckar lättat och tar hennes ansikte i mina händer. Hon öppnar ögonen och tittar upp på mig.
"Harry..." säger hon tyst. 
Jag ler mot henne och pussar henne på pannan. 
"What happened?" säger hon och sätter sig sakta upp.
Jag stöder hennes rygg och lägger sedan en arm om hennes axlar. Jag känner hur hon skakar och säger till Liam att hämta en filt.
"You were under water for so long. I have no idea what happened really. We brought you up and Niall did CPR on you."
"Niall?" säger Amanda och kollar upp på honom.
"Yeah, Harry doesn't really know how to do CPR. He skiped the lessions in school."
"And that was really stupid." säger jag och tar emot filten som Liam räcker fram till mig då. 
Jag lägger den runt Amandas axlar och kramar om henne lätt. 
"Mabye we should go back?" säger Eleanor och sätter sig ner bredvid Amanda. 
"No, I feel okey. Just a bit dizzy, that's all. If I could just lay down for a sec, I think I'll be fine." 
Jag reser mig upp och drar Amanda med mig. Jag inspekterar hennes ansikte noga och kollar in i hennes ögon.
"Are you sure? I mean, really sure?" 
Hon nickar och kysser mig snabbt på läpparna. 
"Come with me." säger Eleanor och tillsammans går dom in genom glasdörren till soffan. 
Jag ställer mig bredvid Niall.
"Thanks man. I don't know what I'd do if I lost her."
"I know. Same here." säger han och går iväg. 
Jag kollar länge efter honom och vänder mig sen mot Lou. Han sitter ner med huvudet mellan knäna. 
"Louis. Are you okey?" säger jag och går fram till honom.
Han kollar upp på mig och nickar tyst. 
"It's just...I got like a flashback when I saw her in the water."
"What do you mean?" säger jag och sätter mig ner på huk bredvid honom.
"My aunt died just like that when I was little. I was out with her and my mom. She jumped in and went down under water. Then she came floating up just like Amanda. It was the most horrible day of my life, cause my aunt was like my best friend and she didn't survive it..."
Jag lägger en arm om honom.
"I'm so sorry Lou. That must have been awfull."
 
Amandas point of view: 
Jag sätter mig upp i soffan och kollar mig runt. Huvudet dunkar högt i mina öron. Jag reser mig upp och går ut genom dörren. Där sitter Harry, Niall och Louis lutade mot kanten. Deras ögon dras mot mig när jag börjar gå mot dom. Harry reser sig snabbt upp och omfamnar mig.
"How are you?" säger han och pussar mig på kinden. 
"I'm good. I think I have a headache though." säger jag och gnider min hand mot hjässan. "Where are we by the way?"
"We're on our way home. It's getting dark and everyone is kind of shaken from what happened." säger Niall och reser sig upp. 
När han går förbi mig, lutar han sig mot mig och viskar i mitt öra.
"Louis is the worst. I think you should go talk to him." 
Harry pussar mig igen och går sedan efter Niall. Jag vänder mig mot Louis som sitter och kollar ner på marken. Jag går fram till honom och sätter mig ner framför honom i skräddarställning.
"Hey." säger jag och lägger en hand på hans ena ben. 
Han kollar snabbt upp på mig och jag ser hur hans ögon är rödgråtna.
"It's okey, Lou. I'm fine." 
Jag lutar mig fram och kramar honom. Efter en stund känner jag hans armar om mig också. Han håller om mig hårt och jag hör hur han snörvlar tyst. 
"Are you sure? No damages or something like that?"
Jag släpper taget om honom och skakar på huvudet.
"Nothing, just a small headache."
Han nickar och reser sig sedan upp. Han håller fram handen mot mig och drar upp mig på mina ben. Sedan går vi mot resten av gänget. 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag har inte skrivit på länge, förlåt! Jag har haft mycket att göra och har inte riktigt känt att inspirationen har flödat. Men nu fick ni ett kapitel i alla fall!
Ska vi säga 6 kommentarer innan nästa kapitel då? :) Blir så glad över alla fina saker ni skriver!

Kommentarer
Postat av: felicia♥

omg, meer! :DD

Postat av: Lisa

Herreguuuud, meeeeeeeer! :DDD

2012-08-02 @ 19:56:22
URL: http://lisaasofiaa.blogg.se
Postat av: Johanna W

Ja vad ska man säga Mallan... MER! så himla duktigt du är, blir helt fast... så du måste skriva ett till kapitel snabbt innan jag blir galen!!

2012-08-02 @ 22:34:16
Postat av: Jonna

Mer ! :) x Älskar den verkligen !!! :) xxx

2012-08-03 @ 09:43:23
Postat av: MagganKiurtsidou

God?! Rädd jag blev!
Har inga ord om ditt skrivande ju! Write more!

2012-08-03 @ 17:03:12
Postat av: Lisa Svensson

ÅHH MER!!

2012-08-04 @ 22:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0