Everything about you, Kapitel 1


"Amanda! Vi måste åka nu!" hör jag mamma skrika nerifrån vardagsrummet. Jag loggar snabbt ut från facebook och stänger av datorn. Sen lägger jag den i resväskan och drar igen dragkedjan.
"Jag fattar inte att du tvingar iväg mig på det här!" skriker jag högt och bär ner resväskan till hallen. Där står mamma och suckar. Hon har alldeles för mycket smink och ser väldigt sur ut.
"Amanda, det är bra att komma iväg lite. Speciellt efter allt som hänt. Jag vill bara att du ska må bra." Jag suckar och tar upp min resväska. Mamma gör samma sak, en i varje hand. Jag går snabbt ut till bilen, slänger in resväskan i baksätet och sätter mig i framsätet. Jag kopplar in mobilen i stereon och sätter på Ed Sheeran på högsta volym. Jag hör dovt hur mamma stänger bagageluckan och sätter sig sedan i passagerarsättet. Hon suckar högt och sänker volymen.
"Du vet att jag inte gillar det där..." säger hon och startar bilen.
"Och jag gillar inte att vi ska flytta till London. Så då har vi båda något vi inte vill" säger jag och lägger armarna i kors. Mamma suckar återigen och åker sedan ut från vår garageuppfart.
Efter cirka en timme är vi framme vid flygplatsen. Mamma ler stort och säger: "Jag tror att vi kommer få ett helt nytt liv nu". Jag skakar på huvudet och knäpper upp bilbältet.
Väl inne på flygplatsen checkar mamma in väskorna och sen drar vi oss till avgångshallen där vi sätter oss ner på en hård soffa.
"Varför är du så emot att vi förnyar våra liv och flyttar utomlands? Dom flesta tonårningar skulle älska att flytta till London." säger mamma och kollar allvarligt på mig med sina gröna ögon.
"Men jag är inte som dom flesta tonåringar mamma, det trodde jag att du visste!". Mamma suckar och lutar sig bakåt. Då plingar det till i högtalarna och en röst säger att det är dags att gå ombord på flight 102 to London...
Trackback
RSS 2.0