Everything about you, Kapitel 38

Tidigare i Everything about you:
Harry ler och tar fram sin mobil från fickan. Han knappar in något och låser den sedan.
"Sent." säger han och böjer sig ner för en till kyss. 
Då plingar mobilen till och Harry läser högt.
"I'd love that. Tell her I'll be there around three. Many x:es." säger han och skrattar. 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det knackar löst på dörren och jag skuttar dit och öppnar. Där står Niall med händerna i byxfickorna och med ett leende på läpparna.
"Hi Niall." säger jag och kramar om honom. 
Han håller om mig hårt och viskar ett tyst hej i mitt öra.
"Are you hungry? My mom is making pancakes, I think."
"I'd love that, thanks." säger han och tar av sig skorna. 
Vi går ut till köket och sätter oss ner på barstolarna.
"Well hello there, Niall." säger min mamma och ler stort. "Are you hungry?"
"Yes, he is." konstaterar jag glatt.
"Hello." säger han och viftar med handen. 
Jag skrattar lätt åt honom. 
"Here you go." säger mamma och lägger upp två pannkakor var åt oss.
Vi hugger in direkt och jag skrattar högt när Niall tappar en bit på sina byxor. 
"I'm sorry." säger han och ler charmigt mot min mamma.
"That's okey, Niall. Here you go." säger hon och lägger upp en ny på hans tallrik. "So, guys, I'm off now."
"What? Where are you going? I thought you were gonna be home today?" säger jag och suckar. 
"I'm sorry, but I'll be back in a few hours. Plus, you have Niall, right?"
"She's in good hands." säger Niall och tar en bit pannkaka till.
"Yeah, okey." säger jag och mamma pussar mig på pannan innan hon går ut genom dörren. 
Jag kollar på Niall som frustrerat försöker rulla ihop en hel pannkaka och få in den i munnen. 
"What the hell are you doing?" 
Han kollar upp på mig och skrattar så att innehållet i munnen nästan flyger ut. 
"Ew." säger jag och reser mig upp från stolen. 
 
När vi båda ätit upp, går vi in till vardagsrummet och sätter oss ner i soffan. 
"I guess you wanted to talk to me about something, right?" säger Niall och kollar på mig.
"How did you know that?" frågar jag och tar upp knäna mot min haka.
"You've never invited me over alone, so I just figured..."
"Oh, well, yeah. There's one thing I needed to talk to you about. Something that Harrys mentioned yesterday."
"Did he tell you I had a crush on you?" säger han och suckar.
"Um...yeah." 
Det blir tyst och ingen av oss kollar på varann på en stund.
"Do you?" säger jag då och kollar på honom. 
"Since day one." säger han och kollar på mig.
"Niall..." 
"No, you don't have to say anything. I know." säger han och rycker på axlarna. 
Jag hoppar närmare honom och tar hans hand.
"I know what this must feel like..."
"Like your heart being ripped to pieces every time Harry even touches you."
Jag kollar förskräckt på honom.
"Is it that bad?"
"Pretty much." säger han och får fram ett snett leende.
"Niall, I had no idea. I'm so sorry." säger jag och lägger armarna om hans hals. 
Han andas tungt och jag känner hur mitt hjärta bara brister. Jag hade ingen aning. 
"Will you forgive me?" viskar jag och han håller om mig hårdare. 
"Always. I love you, you know."
"Oh, Niall." säger jag och blundar.
"You don't have to say it back just because you feel bad for me, it's okey."
"I love you too." viskar jag och hans armar blir hårdare om min midja. 
Efter en stund lutar jag mig bort ifrån honom. Han ler mot mig men hans ögon är rödgråtna. 
"Do you hate me?" suckar jag.
"I could never hate you." säger han och strycker min kind löst. "I should go now."
"I'll walk you out." säger jag och vi reser oss upp från soffan och går ut till hallen.
Jag drar på mig Harrys tjocktröja som jag fått låna och ett par tofflor och följer Niall ut till bilen. Han öppnar bildörren och bara står där ett tag. Jag drar in honom i en till kram och ger honom en puss på kinden. Han rodnar och kollar ner i marken. Jag ser blixtar på håll och hoppas att det bara är ett oväder som drar in över London. Han sätter sig i bilen och kör ut från uppfarten. Jag står kvar och bara kollar efter honom. 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Asså kapitlen blir så dåliga nu för tiden :( Men det betyder massor att ni stannar kvar och läser, i nästa hade jag tänkt ha med lite snusk...haha. Så stay tuned osv. 18+ till nästan? :)


Kommentarer
Postat av: Amanda

Din fanfic är så bra
Längtar till nästa !:)

2012-10-07 @ 12:21:02
Postat av: Ida

Jätte bra
Meeeer

2012-10-07 @ 12:27:40
Postat av: Ella

Så bra!!
Längtar tills nästa ! :)

2012-10-07 @ 12:46:19
URL: http://endlesslovefanfic.blogg.se
Postat av: nicole

Såå sjukt bra!!!

Kan inte vänta tills nästa ;-)

2012-10-07 @ 14:07:35
URL: http://ncolevoigt.blogg.se
Postat av: moa

jätte bra meeeer nuu

2012-10-07 @ 14:18:49
Postat av: Felicia - Summer Paradise Fanfiction

Du är grym! xx

2012-10-07 @ 15:55:25
URL: http://summerparadiseff.blogg.se/
Postat av: Matilda

Meeeeeeeer :)

2012-10-07 @ 15:55:25
Postat av: Fanny

älskar denna fanficen, helt fast asså!
mer nu :D läääängtar till nästa kapitel. *snusk:D*

2012-10-07 @ 15:56:05
Postat av: Lisa

Älskart! Meeeeeeer! <3

2012-10-07 @ 21:14:00
URL: http://lisaasofiaa.blogg.se
Postat av: Lisa

asgrymt!!

2012-10-07 @ 21:15:24
Postat av: Sophie

Det här är en av mina absoluta fanfics, du skriver otroligt bra! Sjukt synd att du inte har tid att uppdatera oftare :( Längtar efter nästa kapitel!!

2012-10-07 @ 22:32:04
Postat av: Diana

Åhh va bra mer! :D

2012-10-08 @ 22:32:00
Postat av: Emma

Fan va bra! :D

2012-10-08 @ 22:32:33
Postat av: Malin

Jätte bra MEEER! :D

2012-10-09 @ 06:45:58
Postat av: Melinda

Super! :D

2012-10-09 @ 06:47:00
Postat av: Sara

Har precis läst igenom hela, sjuuuuukt bra!!! :D

2012-10-09 @ 07:56:17
URL: http://photobysara.blogg.se
Postat av: Pelin

OMG va bra!

2012-10-09 @ 17:24:56
Postat av: Filippa

Så sjukt bra ! :D

2012-10-09 @ 17:25:39
Postat av: Destiny

Fan vad bra! :D

2012-10-09 @ 17:26:06
Postat av: Nattha

OMG; MEEEEER! :D

2012-10-09 @ 20:48:17
URL: http://natthah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0