Everything about you, Kapitel 8

Tidigare i Everything about you:
"I would love to. Here's my number, text me?"
"I will." säger han och kramar om mig igen. Jag öppnar dörren och går ut. När jag har kommit fram till hissen så börjar jag tänka. Vad menade han med att Harry nog skulle fråga mig samma sak? Gillar han mig? Och gör Niall också det? Jag menar, Niall är hur gullig och underbar som helst, även om jag bara känt honom i några timmar. Men Harry, det är något speciellt med honom. Det strålar om honom, speciellt hans ögon! Hissen öppnas och jag stiger in...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Niall´s point of view:
Jag går ut till köket och kollar in i kylskåpet. Inte ett piss, tänker jag och slänger igen dörren igen. Jag går ut till vardagsrummet och sätter mig i soffan. Då hör jag hur någon sätter i en nyckel i dörren och efter några tysta sekunder öppnas den och Harry skuttar glatt in. Han hejar högt på mig och kollar sig runt om i sviten.
"Where's Amanda?" säger han och sätter sig bredvid mig.
"She had to go home." säger jag och ler mot honom. Han nickar och klappar mig på benet.
"So..."säger han och drar bort sin lugg från ögonen. "I was thinking about asking her out, like on a date. What do you think?" Jag reser mig från soffan och vänder mig mot fönstret.
"I actually just did. Asked her out, I mean."
Jag hör hur det knarrar till i soffan och plötsligt står han bredvid mig.
"You did WHAT?!" säger han och höjer på sina ögonbryn.
"I'm sorry, Harry. But I think I like her!" säger jag och kollar in i hans ögon. Harry skakar på huvudet och vänder sig om.
"It's okey. There are lots of other fishes in the sea, right?" säger han och går snabbt mot sitt rum.
Jag suckar tungt och tar upp min mobil ur fickan. Sedan tar jag upp lappen som jag fick av Amanda och skickar sedan ett meddelande till henne.
 
"I'm sorry, I don't think I can go out with you. It seems like Harry really likes you. Hope we still can be friends?xx"
 
Efter några minuter piper mobilen till och Amandas namn lyser upp skärmen.
 
"Oh, okey! Yeah, I'm sorry but I think I really like him too. But DON'T TELL HIM THAT, PLZ!xx"
 
Jag skrattar tyst och lägger sedan ner mobilen i fickan igen. Sedan går jag in i Harrys rum och ser han sitta på sängen med sin laptop.
"Hey man." säger jag och sätter mig bredvid honom. Han nickar tyst mot mig och stänger ner laptopen.
"I'm sorry I freaked out." säger han och ler mot mig. Jag rycker på axlarna och ler tillbaka.
"I texted her and said that I couldn't go out with her. You like her to much, and guess what? She likes you too! But don't say I told you that, then she is going to be the one freaking out!" Harry skrattar högt och klappar mig sedan på axeln.
"Thanks, man." säger han och ler. "And hey, mabye she's got a friend for you?"
"Haha, yeah, thanks!" säger jag och skrattar.
 
Amandas point of view:
Niall´s meddelande gjorde mig både ledsen och otroligt glad. Ledsen pågrund av att Niall nog är väldigt nere nu och glad för att Harry verkar gilla mig. Det var en jättefin sak Niall gjorde nu, jag ska krama om honom nästa gång vi ses. Men vänta lite, när blir det? Kommer dom vilja träffa mig igen? Liam, Louis, Zayn, Niall, Harry och Danielle? Eller kommer dom skita i mig och åka till något annat land. Skärp dig, Amanda. Du känner dom igentligen inte. Du vet inte ens vilka dom är. Då får jag en snilleblixt.
Jag springer snabbt upp på rummet och startar datorn. Sen surrar igång och jag går in på youtube. Där skriver jag in namnet Harry. Det som kommer fram är Harry Potter och Harry Styles. Jag trycker på Harry Styles och ser hur massor av videos kommer upp, med Harrys underbara leende på. Det står något om One Direction, vad är det? Jag trycker på en video där det står What makes you beautiful by One Direction. Då videon börjar hör jag ljuv musik komma ut ur högtalarna. Vilka var dessa killar? Där var Liam, där var Harry och Louis.
Då kommer jag plötsligt ihåg vad Liam sagt.
"Mabye it's good that you don't know who I am, or any of us really..."
Herregud, hur kunde jag ha missat dessa fina pojkar?
Då piper mobilen till och jag ser ett telefon nummer dyka upp på skärmen. Jag låser upp mobilen och läser smset.
 
"Hi, Amanda. I would love to get to know you better, would you?xx Harry"
 
Jag ler stort och knappar snabbt in ett svar.
 
"Hi, Harry, Yeah, I would love to! xx"
 
Efter några minuters tystnad piper mobilen igen och jag läser meddelandet.
 
"Awesome. Would you mind going out then? Mabye tomorrow? xx"
 
"I wouldn't mind at all. Tomorrow is great, after school. Say hi to the guys for me, xx"
Trackback
RSS 2.0