Everything about you, Kapitel 7

Tidigare i Everything about you:
Jag vänder mig mot Zayn som ler stort mot mig.
"Feeling better, Amanda?"
"Never been better, actually!" Harry glider upp bredvid mig och tar min hand. Jag ler mot honom och ser då hur Niall blir röd i ansiktet och tittar snabbt ner i marken. Därefter går han ut till hallen och ut genom dörren som han slänger igen efter sig...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag sitter i köket och äter glass när dörren öppnas och Niall kommer in. Jag vinkar till honom och han ler mot mig. Jag tar en sked med glass och vänder mig mot honom. Han böjer sig smidigt ner och knyter upp skosnörena. Sedan börjar han gå mot mig och sätter sig bredvid mig. Jag tar en till sked och skjuter skålen mot Niall. Han skrattar och tar en sked han med.
"Where's everybody?" säger han och kollar sig runtomkring.
"My mom went home and the guys are out. I thought you went with them." Niall skakar på huvudet och mumlar något om att han tog en sväng med sin bil. Jag nickar och reser mig från stolen.
"I probably have to go now. I have my first day of school tomorrow and my mom is waiting." säger jag och går ut till hallen. Jag tar på mig mina skor och hänger jackan över armen, solen skiner in genom fönstren så jag antar att jag inte behöver den. Niall tar en sked glass till och kommer sen fram till mig.
"Thank you, for what you guys did. You are really great!" säger jag och kramar om honom. Han håller hårt om mig och släpper sedan taget. Han ler charmigt mot mig och börjar klia sig på kinden.
"It was no problem. I think we all enjoyed having you here!" Jag ler mot honom och vänder mig mot dörren.
"Wait..." säger han och jag vänder mig mot honom igen. Han rodnar och ler så att hela tandställningen syns.
"I think Harry is going to ask you this too, so I want to be the first. Would you like to go on a date with me?"
Jag ler mot Niall och nickar.
"I would love to. Here's my number, text me?"
"I will." säger han och kramar om mig igen. Jag öppnar dörren och går ut. När jag har kommit fram till hissen så börjar jag tänka. Vad menade han med att Harry nog skulle fråga mig samma sak? Gillar han mig? Och gör Niall också det? Jag menar, Niall är hur gullig och underbar som helst, även om jag bara känt honom i några timmar. Men Harry, det är något speciellt med honom. Det strålar om honom, speciellt hans ögon! Hissen öppnas och jag stiger in...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tack så hemskt mycket för alla kommentarer! Hoppas ni fortsätter läsa och tycker om den, det är viktigt!
Trackback
RSS 2.0