Everything about you, Kapitel 5

Tidigare i Everything about you:
"I'm sorry but, do you know who I am?" säger han och skrattar, säkert för att frågan var så konstig.
"Hm, should I?" säger jag och hör hur Danielles klackar slutar klicka.
"I'm Liam Payne, one of fifth members of One Direction."
"Who?" säger jag och skrattar. Han ler och drar undan håret som åkt ner framför hans ögon.
"Well, mabye it's good that you don't know who I am, or any of us really..."
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Efter några minuters promenad stannar Liam utanför ett hotell. Han ler mot mig och öppnar dörren. Jag går in och ser hur massa människor med resväskor springer runt och pratar med varann.
"What..?" säger jag och kollar frågande på Liam. Han skrattar och drar mig med sig. Vi ställer oss i en hiss och han trycker på en knapp till höger om oss.
"You live in a hotel?" säger jag med höjda ögonbryn.
"Well...for now. We here for a few weeks, got some work to do. And you?"
"Hm...let's see. My mom and I just moved here. It's been like a week, I think." säger jag och ler. Liam nickar och då öppnas dörrarna och vi går ur hissen. Vi börjar gå rakt fram i en lång korridor med heltäckningsmatta, blå som havet. Plötsligt stannar jag. Liam vänder sig om frågande.
"Wait, where's Danielle?" säger jag oroligt. Liam skrattar och säger att hon nog redan är inne i rummet. Jag pustar ut och följer efter Liam igen. Han stannar utanför en dörr som han sedan knackar hårt på. Där inne hörs skrik och Liam kollar ursäktande på mig. Då öppnas plötsligt dörren och där står det en ganska medellång kille med blont hår. Han håller en stor pizza i handen och tuggar högt. Då ser han mig och sväljer snabbt. Han hostar högt och kollar sedan åter på Liam igen.
"Hi Niall!" säger Liam och går in genom dörren. "This is Amanda." Niall ler mot mig och flyttar sig sedan så att jag kan gå in genom dörren jag med. Jag ler tillbaka och går sakta in. Niall stänger snabbt dörren efter mig och springer sedan efter mig in i vardagsrummet. Där ser jag en stor tv, en riktigt stor och mysig soffan och 5 människor som alla kollar på mig och Niall. Jag ler mot dom och Liam bara skrattar.
"Hey guys, this is Amanda. I offered to invite her fo a cup of chocolate."
"You know what he did?!" säger Danielle och reser sig från soffan. "He saved her. She was going to get hit by a truck and Liam got her out of there before it happened. I wish I could have seen it." säger hon och drömmer sig bort. Det hörs ett skratt från en hörn och en kille med platt brunt hår säger: "Well, it sounds like you did because you know everthing." Liam skrattar högt och frågar vilka som vill ha varm choklad. Alla räcker snabbt upp en hand och Niall skriker glatt bakom mig. Jag skrattar tyst och tar ett steg längre in i rummet. Då kommer killen med det platta håret fram och ler stort.
"Hello, my dear! I'm Louis." säger han och kysser min hand.
"Hi, Louis, I'm Amanda. Nice to meet you!" säger jag och ler mot honom. Då hoppar det fram en kille bakom honom och puttar bort Louis. Danielle skrattar högt och springer in i ett annat rum, jag antar badrummet.
"Hey! I'm Zayn, how are you?" säger killen och kramar om mig. Jag besvarar kramen frågande och mumlar något om att jag mår bra. Då dyker en tredje kille upp och ler ett stort, charmigt leende.
"Hi Amanda, I'm Harry and I love your shoes!" skriker han och Niall börjar garva. Han säger något om att Harry ska sluta vara så charmig och ställer sig sedan framför mig och presenterar sig.
"Hi, we've met. I'm Niall." säger han och ler stort. Jag ler tillbaka och märker då att han har tandställning. Inte såna där brickor som min kompis Naya har, utan som en genomskinlig plast hinna. Rätt häftigt faktiskt. Då skriker Liam att det är klart och alla springer snabbt ut i köket. Jag tittar mig omkring och suckar glatt. När jag även kommer ut i köket möts jag av 5 glada ansikten. Jag skrattar och sätter mig sedan bredvid Liam. Han boxar mig löst på armen och dricker snabbt ur sin kopp. Jag vänder ansiktet mot Harry, som sitter och ler charmigt mot mig. Jag ler tillbaka.
Han verkar snäll, inte som alla andra. Hans ögon, dom lyser så himla fint. Och hans leende, så snyggt! Hela han var snygg, med hans bruna lockar och perfekta ansikte. Då hör jag någon skratta och märker att jag stirrar.
"What are you thinking about, Amanda?" säger Niall och höjer frågande på ögonbrynen.
"Nothing, nothing at all..."säger jag och tar en klunk choklad.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tack så hemskt mycket för att ni läser och gör mig glad. Fick även min första kommentar igår, tack så hemskt mycket! Vill gärna ha mer sånt så säg vad ni tycker!
 
Trackback
RSS 2.0