Everything about you, Kapitel 4

Tidigare i Everything about you:
"Watch out!". Jag reagerar snabbt och kollar åt höger där en lastbil nu kommer i världens fart. Jag försöker röra på mig. I mina tankar springer jag över snabbt men i verkligheten rör jag mig inte. Det går inte, det känns som att hela jag har frusit till is. Jag sluter mina ögon och fortsätter försöka röra på mig men inget händer. Då träffas jag av en hård duns och så susar lastbilen förbi. Jag öppnar ögonen och ser direkt in i ett par helt underbart bruna, glimmrande ögon...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag känner sakta hur andningen börjar bli normal igen. Jag vet inte varför men på något sätt kan jag inte dra mina ögon från hans. Han ler inte, han verkar orolig.
"Are you okey?" säger han och håller om mina axlar. Jag nickar och ler.
"Yeah, thanks to you." Han ler tillbaka och släpper mina axlar.
"I'm Liam, what's your name?" säger han och slänger med sitt ljusbruna hår.
"Hi, Liam. I'm Amanda." Liam ler och börjar leta i sin jackficka. Han drar snabbt upp en mobil och kollar koncentrerat på skärmen. Sen kollar han upp på mig igen och säger: "Are you sure you'r okey? Don't you at least want a cup of tea och chocolate?"
"I am fine, really." säger jag och ler stort mot honom. Jag hör klackar på avstånd och helt plötsligt står en tjej bredvid Liam. Hon är lite mörkhyad, ser ut som solen har något med det att göra. Hennes hår är lockigt och hänger fint ner över öronen. Hon ler mot oss och säger sedan till Liam: "Who is this?" Liam skrattar och säger sedan att han just räddat mig från att bli påkörd av en lastbil. Tjejen med det lockiga håret kollar oroligt på mig.
"I'm glad you'r okey. Liam is a bit of a superman, he always wants to help." säger hon och Liam lägger sin arm om henne.
"I'm Danielle, what's yours?" säger hon och ler stort.
"Her name is Amanda, and I just asked her if she wanted to join us for a cup of hot chocolate." säger Liam och blinkar mot mig. Danielle skrattar och säger att jag självklart ska följa med dom. Hon pussar Liam på kinden och springer i förväg. Jag skrattar och Liam instämmer.
"She's a bit...well, crazy. But I love her."
"Yeah, I'm sure. Is she your girlfriend?" säger jag och kollar på Liam medans vi börjar gå efter Danielle.
"Yes, sence a couple of months now." säger han och ler för sig själv. Jag nickar tyst och märker hur han kollar nyfiken på mig i ögonvrån.
"I'm sorry but, do you know who I am?" säger han och skrattar, säkert för att frågan var så konstig.
"Hm, should I?" säger jag och hör hur Danielles klackar slutar klicka.
"I'm Liam Payne, one of fifth members of One Direction."
"Who?" säger jag och skrattar. Han ler och drar undan håret som åkt ner framför hans ögon.
"Well, mabye it's good that you don't know who I am, or any of us really..."
Trackback
RSS 2.0