Everything about you, Kapitel 11

Tidigare i Everything about you:
"I just really wanted to impress you." säger han och rycker på axlarna.
"Well, you did."
Så ligger vi en stund. Jag blundar och andas lungt. Jag känner en kall vindpust blåsa mot mina bara armar. Huden huttrar sig och jag ryser till.
"Are you cold?" säger Harry och reser sig upp. Jag öppnar mina ögon och skakar på huvudet. Harry skrattar och tar av sig sin jacka. Sedan lägger han den över mig och ler mot mig. Jag kollar in i hans gröna ögon. Dom glänser från ljusens skimmer. Han böjer sig ner mot mig och våra läppar möts i en kyss...
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Harrys point of view:
 
Jag stänger dörren efter mig och glider ner längs den. Jag suckar och börjar skratta. Då syns Niall bakom ett hörn. Han ställer sig framför mig och lägger armarna i kors.
"What the hell are you laughing about?!" säger han och kollar frågande på mig. Jag ler mot honom och reser mig upp.
"I really don't know." säger jag och går förbi honom ut mot köket. Jag hör hur Niall följer efter. Jag sätter mig ner vid bordet och tar fram min mobil. Klockan lyser starkt mot mig, 01.24. Jag stoppar ner mobilen i fickan och kollar upp på Niall.
"So...what happened?" säger han och sätter sig ner. "Did it go well?"
"It was great." säger jag och ler stort. Jag drar bort luggen från mina ögon. Då öppnas en av dörrarna och Liam går med tunga steg mot oss. Han ställer sig bakom Niall och suckar.
"You guys...we'r trying to sleep here." säger han och pekar mot alla sovrum. Jag skrattar och reser mig upp.
"Sorry, Liam. Niall just wanted to know how my date with Amanda was." Då blir Liams ögon stora och han börjar le stort.
"Yeah, I would love to know that too, you know!" säger han och sätter sig ner bredvid Niall. Jag skrattar och sätter mig ner igen. Jag börjar berätta hur jag hämtade henne men hinner inte mer förren en till dörr öppnas och Zayn sticker ut huvudet.
"Vas happenin'?" säger han och gnuggar sina ögon. Niall och Liam börjar skratta högt. Då öppnas en tredje dörr och Louis hoppar ut och lutar sig mot väggen.
"Guys, what the hell are you doing? I'm really tired and you just can't stop talking or laughing, right?"
"Harry's telling us about his date with Amanda." säger Niall och vinkar gulligt mot Louis.
"Oh, really? But wait for me than!" säger han och han och zayn går mot bordet och sätter sig ner. Dom gäspar och kollar intresserat på mig.
"I'm sure Danielle will come soon too, she's really excited about how your date was. She talked about it almost the hole dinner before. You really shouldn't had told her, Harry." säger Liam och ler mot mig. Då öppnas dörren in till Liams sovrum och Danielle skuttar ut med sin morgonrock om sig. Hon ler mot oss och sätter sig i Liams knä.
"And yeah..."säger hon, "I heard everything you said." Hon pussar Liam på kinden och kollar sedan på mig.
"Well, GO ON!" skriker hon.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gud va länge sen det var jag skrev ett kapitel. Sorry, jag har bara haft så mycket att göra. Men jag ska försöka nu. Ska även börja med bilder längst upp, hoppas ni gillar det! Det ska typ vara lite om vad kapitlet under kommer att handla om, haha om det går!
Trackback
RSS 2.0