Everything about you, Kapitel 10

Tidigare i Everything about you:
Klockan sju knackar det på dörren. Jag hade skickat min adress till Harry som blivit helt hysterisk när han inte visste vart jag bodde. Men nu verkade det som att han var här.
Jag går fram till dörren och öppnar snabbt. Där står han, med sitt krulliga hår och en röd ros i handen. Jag ler mot honom och han stiger in för att sedan ge mig en kram.
"Hi..." viskar han förföriskt i mitt öra.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Han släpper mig och ger mig rosen. Jag tar emot den och luktar på den. Harry ler och sträcker ut sin hand mot mig. Jag tar den och tillsammans går vi ut genom dörren och bort till gatan. Där står en grå/silvrig cab med taket nedfällt. Jag skrattar och Harry vänder sig mot mig.
"My hair is going to be so messed up!" säger jag. Harry skrattar och tar rosen från min hand. Sedan sätter han fast den i klänningen och ler mot mig.
"Either way, you'll still look beautiful." säger han och öppnar dörren. Jag sätter mig i bilen och Harry stänger dörren. Han hoppar in i förarsätet och startar bilen. Jag vänder mig mot Harry och då hör jag ett brummande ljud och taket fälls ner. Jag skrattar och Harry skakar sitt hår och lägger det åt sidan. Sedan börjar han köra.
"Where are we going?" säger jag medans Harry sätter på radion.
"You'll see..."säger han och skrattar. Då börjar WMYB spelas och Harry börjar sjunga. Hans underbara stämma fyller bilen och jag ryser till vid varje höga ton. Jag andas in och börjar sjunga jag med. Harry kollar förvånat på mig och sänker sedan volymen för att höra mig bättre. Jag fortsätter som om ingenting och efter en stund slutar låten och Harry applåderar.
"Wow, you'r really good!" säger han och håller upp sin hand för en high-five. Jag smäller till den och skrattar.
"Thank you, but you'r the one who's good. I mean come on, the high note in Gotta be you, it's amazing!" Harry skrattar och då stannar bilen. Han vänder sig mot mig.
"So you can't sing that note?"
"I actually can, but I think there are many girls out there who can't. That's pretty awesome!" Han ler mot mig och öppnar sedan dörren för att stiga ur. Han öppnar min dörr och håller ut en hand. Jag tar den mjukt och drar mig ur caben. Det första jag ser är bara en massa ljus. En hel väg gjord av ljus. Jag känner hur det bildas en klump i min hals och hur ögonen blir blanka.
"Are you kidding me?" säger jag och hör hur Harry stänger dörren. Sedan ställer han sig bredvid mig och tar min hand igen. Sedan går vi genom ljusen och jag kollar upp på himlen som är täckt med lysande stjärnor. Jag kollar mig runt och ser bara gräs runt om oss. Var är vi egentligen? Då stannar Harry och jag vänder mig rakt fram. Där ligger det en vit filt med rosenblad och ljus runtomkring. Jag känner hur hjärtat börjar pumpa och hur mina läppar öppnar sig för ett stort leende. På filten står en rund korg. Vi sätter oss ner bredvid den och Harry öppnar den. Han tar ut dricka och en massa olika skålar och påsar. Där finns godis, mat, läsk, frukt, allt! Han tar fram ett glas och häller upp lite läsk åt mig som han sedan räcker mig. Jag tar emot det och han häller sedan upp åt sig. Vi skålar och dricker en klunk. Sedan börjar vi äta.
När maten börjar försvinna lägger jag mig ner och suckar.
"This is beautiful." säger jag och kollar runt på himlen. Harry lägger sig ner bredvid mig och jag känner hans hand mot min. Jag vrider på huvudet så att våra ögon möts.
"Thank you for this, Harry. It was amazing, really!"
"I just really wanted to impress you." säger han och rycker på axlarna.
"Well, you did."
Så ligger vi en stund. Jag blundar och andas lungt. Jag känner en kall vindpust blåsa mot mina bara armar. Huden huttrar sig och jag ryser till.
"Are you cold?" säger Harry och reser sig upp. Jag öppnar mina ögon och skakar på huvudet. Harry skrattar och tar av sig sin jacka. Sedan lägger han den över mig och ler mot mig. Jag kollar in i hans gröna ögon. Dom glänser från ljusens skimmer. Han böjer sig ner mot mig och våra läppar möts i en kyss...
Trackback
RSS 2.0