Everything about you, Kapitel 19

Tidigare i Everything about you:
"Hi Eleanor!" säger jag glatt och vinkar.
"Hey! You wanna come down to the water with me?" säger hon och börjar gå mot verandadörren. 
"Yeah, sure! I'll be right there." Jag pussar Harry på kinden och hänger upp min hoodie på en krok för att sedan gå mot dörren som Eleanor just gått ut ur. När jag kommer ut bränner solen fortfarande och jag börjar gå ner för den stora trappan och går sedan ut på bryggan där Eleanor sitter. Jag sätter mig på kanten och lägger i fötterna. Det här kändes så rätt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det har blivit mörkt och månen lyser över mig och Harry som ligger på en filt nere vid bryggan. Jag har huvudet på hans bröst och känner hur det rör sig upp och ner när han andas. Han har sin ena arm om mig och ligger och pillar med mitt hår.
"I could lay here forever." säger han och suckar. 
Jag nickar och blundar. Plötsligt hör jag fotsteg och inte långt efter början bryggan gunga lätt. Jag reser mig upp på armbågarna och kollar bort mot bryggans början. Där går Louis och Eleanor. Han har armen om henne och kysser henne lätt på kinden medans dom rör sig närmare oss. Harry reser sig upp och lyfter upp mig på benen lika lätt som om jag vore en fjäder. 
"Here you are!" säger Louis när dom kommit fram till oss. 
"Yeah, sorry guys. We just wanted some time alone." säger Harry och lägger en arm om mina axlar.
"Oh I see..." säger Eleanor och blinkar mot mig.
"Harry, you've been sleeping over at her place for 3 nights. I think you've had all the time in the world together." säger Louis och rycker på axlarna. "Not that I complain, I've had the best time with Eleanor myself."
Jag och Harry tittar på varandra och skrattar. 
"Mabye I should be with Amanda a bit more then?" säger han och ler mot mig.
"No. I seriously miss you, man." säger Louis och drar av sig tröjan.
Eleanor drar av sig sin klänning och tillsammans hoppar dom i vattnet, hand i hand. När dom kommer upp till ytan igen börjar dom stänka vatten på oss. Harry bär upp mig och håller mig upp som en sköld. Jag börjar skratta och då slänger Harry i mig i vattnet. Jag slås av vad varmt och härligt det känns. 
När jag kommer upp till ytan igen ser jag att Harry inte står kvar på bryggan. Jag tittar mig omkring och ser att han brottas med Louis. Eleanor flyter bredvid och när hon ser att jag kollar på dom, börjar hon simma mot mig. Då slutar killarna slåss och simmar även dom mot mig. Harry dyker under vattnet och ploppar upp rakt framför mig. Han kysser mig mjukt och drar sedan handen genom sitt blöta hår.
"Your hair looks so stupid, babe." säger jag och Louis börjar skratta. Då hörs plötsligt ett skrik och Niall och Zayn kommer springade ut på bryggan. När dom kommer fram till kanten tvärbromsar Zayn och Niall flyger rakt i vattnet. Han kommer upp till ytan och kollar upp mot Zayn.
"But...oh, you're going down." säger han och pekar på Zayn. 
Vi börjar skratta och Niall hoppar upp på kanten av bryggan. Zayn backar några steg och kollar sedan på oss.
"The food's ready, just wanted to let you know!" säger han och börjar sedan springa med Niall tätt efter sig. 
"You're so dead!" hör jag Niall skrika medans dom springer uppför trappan till huset. 
"Okey, let's go! I'm starving!" säger jag och drar mig upp på bryggan.
"Wow..." säger Louis till Harry. "You've found Niall as a girl. Congratz!" 
Harry börjar skratta och nyper Louis i armen innan han börjar simma mot bryggan.
 


Kommentarer
Postat av: Louise

HAHAHHA ja jag brast ut i världens asgarv när jag läste det sista Louis sa....

2012-07-21 @ 21:53:47
Postat av: Lisa

Ett ord, G-R-Y-M-!

2012-07-21 @ 23:48:49
URL: http://lisaasofiaa.blogg.se
Postat av: Felicia

Du är AWESOME! snälla lägg upp ett kapitel imorn!! Älskar din novell, sluta aldrig att skriva!❤

Postat av: Elisa

Awesome läste alla på 1 timme och som du sa jag läser snabbt så du måste skriva snabbt Malin dör vill ha mer :3

2012-07-24 @ 22:26:29
URL: http://ElisaMs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0