Everything about you, Kapitel 37

Tidigare i Everything about you:
"She saved me as well." suckar jag. 
"Thank you, Harry. For being so protective of her. She's really lucky to have you."
Då visste hon inte hur taskig jag verkligen varit mot henne, tänker jag men ler smått åt henne.
"I will always take care of her. She's my world now." säger jag och tar Amandas hand i min.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 Det har gått en vecka sen jag skrevs ut från sjukhuset. Harry har inte velat lämna min sida och efter mycket övertygande, lät mamma honom sova i min säng. Han har tagit hand om mig en hel vecka nu. Gjort varm choklad, bärt ner mig till vardagsrummet för att se film och även åkt och köpt tamponger åt mig, för självklart fick jag mensen i förr går. 
Jag har fortfarande rätt ont i benet och har svårt att gå. När inte Harry har tid att bära runt mig, har jag ett par kryckor som jag gärna använder. 
Jag ligger i sängen i en av Harrys stora tröjor och suckar frustrerat. 
"Fuck this." säger jag och drar undan täcket från min kropp och sätter mig på kanten av sängen.
Då öppnas dörren och Harry kommer in med en mugg i handen.
"Hey, where do you think you're going?" säger han och försöker trycka ner mig på rygg igen.
"Harry, knock it off. I want to get out of here." suckar jag och försöker få bort honom från mig.
"Doctor said rest, so rest, you knucklehead." skrattar han och lägger över täcket igen.
"But I'm soooo bored. I've been here forever, I just want to get out." suckar jag och slår med händerna på täcket.
"You've been here for a week, it's not that much. And you're still weak, so quit whining." 
"Jerk." suckar jag.
"I'm only looking out for you. You have no idea how much you scared me that day when I heard someone was shooting at your school. I thought I was going to lose you forever." säger han och tittar ner i sängen. "So just lay down and sleep. You owe me that much."
"Harry. I'm so sorry." viskar jag. 
"No, I'm the one who's sorry. You have no idea how sorry I am." 
Jag sätter mig upp i sängen och hoppar närmare honom. Han smeker min kind och tittar in i mina ögon, sedan kysser han mig sakta. 
"Please, just get me out of here." viskar jag och tar tag i hans hår.
"Fine!" skriker han och reser sig upp. "Ouch, you're dangerous. But you're not going out, we can watch a movie or something."
"Is that all?" suckar jag och sätter mig återigen på sängkanten.
"Oh yes. That's all." skrattar han och bär upp mig i famnen. 
Jag lägger armarna om honom och vi går tillsammans ner för trappan. Han sätter ner mig i soffan och jag lägger upp mina ben.
"Where's my mom?" säger jag medans han lägger en filt över mig.
"She's out with Paul, I think." ler han och sätter sig så att jag kan lägga huvudet i hans knä. 
"Oh, that's great. How's that going either way?" 
"I honstly have no idea. I asked her, but she blushed and then walked out. But I guess it's fine." säger han och strycker mitt hår.
"Do you think they're having sex?" säger jag och Harry jämrar sig.
"I don't even wanna think about that. Paul's like my dad, I don't want thoughts about him like that."
"I know, so sorry." säger jag och skrattar.
Då knackar det på dörren. Harry ropar att det är öppet och in kommer Zayn, i kostym.
"Wow, Zayn. Looking good." säger jag och ger tummen upp åt honom.
"I know right!" säger han och sätter sig ner på bordet framför oss. "How are you?"
"I'm good, that's what I keep telling Harry, but he's very..."
"Stubbern." avslutar Zayn och ler mot mig. "I know. But he only cares about you. Just like we do."
Jag tar hans hand och tittar på honom.
"So, why...?" säger jag och pekar på kostymen. 
"I'm going out with Lauren." säger han stolt.
"Really? That's great! If it goes well, I wanna meet her sometime." säger jag.
"If? What do you mean if? It's going to be epic. I have it all planed out." säger han och reser sig upp. "Later."
Han öppnar dörren och vänder sig då om.
"Oh, and by the way, Niall says hi." säger han och ler.
"Tell him I said hi back." ler jag och trycker mig lite närmare Harry.
"Well, bye." säger Zayn och går ut genom dörren.
Jag kollar upp på Harry som kollar rakt fram.
"You okey, Styles?" säger jag och tar tag i hans haka och drar den mot mig.
Han skakar på huvudet som för att vakna upp ur en hypnos och tittar ner på mig.
"I'm good, just great." säger han och kysser mig. "But I have to tell you something, and Niall might hate me for this."
"Then, don't tell me." skrattar jag.
"I don't know, I think you should know."
"Well, then tell me." 
"He's still in love with you." säger han snabbt.
"Really? Well, that makes sence, he's been very nice and caring lately."
"Yeah, could you mabye talk to him sometime? Cause I think he feels pretty bad about it."
"Of course I can. He can come over tomorrow if you text him. My phone is upstairs."
Harry ler och tar fram sin mobil från fickan. Han knappar in något och låser den sedan.
"Sent." säger han och böjer sig ner för en till kyss. 
Då plingar mobilen till och Harry läser högt.
"I'd love that. Tell her I'll be there around three. Many x:es." säger han och skrattar.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Okej, jag vet, det suger. Men jag har ingen inspiration och jag vill bara ge er något. 17+ till nästa?! xx


Kommentarer
Postat av: Elisa ♥

meeeeeeeeer <3

2012-09-28 @ 22:33:37
URL: http://ElisaMs.blogg.se
Postat av: Emelie ^.^

mera!! :D

2012-09-28 @ 22:47:55
URL: http://tellalover.blogg.se
Postat av: Ida

MMMMMEEEEERRR

2012-09-28 @ 22:52:31
Postat av: One Direction Noveller av Felicia :)

Grymt ju! More! x

2012-09-29 @ 00:29:53
URL: http://summerparadiseff.blogg.se
Postat av: Anonym

Inte alls dåligt! Meeeeeer! :D

2012-09-29 @ 02:25:15
Postat av: Fanny

jättebra, meeer :D

2012-09-29 @ 11:15:44
Postat av: Ella

Åhhh så bra !! Meeer!!!

2012-09-29 @ 14:13:35
Postat av: Lisa

Pfft, dåligt? Hell not.
Meeeeeeeeer! <333

2012-09-29 @ 21:59:03
URL: http://lisaasofiaa.blogg.se
Postat av: cissi

Ge mej ett kapitel nu. <33

2012-09-30 @ 00:09:46
Postat av: moa

Skitbra , mer,:)

2012-09-30 @ 08:34:40
Postat av: Matilda

Mera mrea mera!! :)

2012-09-30 @ 09:25:22
Postat av: Anonym

meeer!!!!

2012-09-30 @ 10:07:26
Postat av: Anna

Gryyyym!!!!!!!

2012-09-30 @ 12:36:56
Postat av: Anonym

Grym

2012-09-30 @ 19:14:26
Postat av: Anonym

Shit va bra !! :D

2012-09-30 @ 19:14:50
Postat av: Frida

Jag dör så bra

2012-09-30 @ 19:15:15
Postat av: Lina

Jätte bra mer!! :)

2012-09-30 @ 19:15:45
Postat av: Anonym

Fyy va bra

2012-09-30 @ 19:16:19
Postat av: Sofie

Mera!!!!!

2012-10-05 @ 19:20:26
Postat av: Fang

SÅ JÄVLA BRA!!! Längtar till nästa :) xx

2012-12-15 @ 01:38:38
URL: http://sventyfivedays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0