Everything about you, Kapitel 31

Tidigare i Everything about you: 
"So, Harry." säger hon och släpper mig. "Are you okey? No more pain?"
Jag tittar ner i marken. Hon pratar om skjutningen och min pappa.
"I'm great." säger han och trycker mig närmare honom. 
"And you, Amanda? Are you okey? It must be really hard for you but we're here for you."
"Thank you." säger jag och ler upp mot henne. 
"So, kids!" säger Anne och slår ihop händerna. "Come on inside."
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Are you sure your mom's okey with me sleeping in the same bed as you?" säger jag och ställer ner min väska på Harrys säng.
"If not, I'll make her." säger han och skrattar. "Hey, by the way. I texted Matty on our way here, he said we could come to his place and eat when we got here."
"Matty? Who's Matty?" 
"Oh, sorry, it's my cousin. I havn't seen him in a while and I thought we could go visit him. If you want to, of course." 
Jag går fram till honom och lägger mina armar om hans nacke.
"It's fine by me. And I am pretty hungry actually!"
"Well, let's go then." säger han och ger mig en snabb kyss.
 
En timme senare står vi och plingar på hos Matty. Dörren öppnas nästan direkt och en lång, smal kille med mörkblont hår, ler stort mot oss.
"Harry, hey man!" säger han glatt och kramar om honom. "Wow, you actually look really fit, what happened?"
"Yeah, I look better then you now." säger Harry och skrattar. 
"Hey, don't push it." säger Matty och rufsar om Harry i håret. Då kollar han upp och tittar rakt på mig.
"Well, hello." säger han och tar ett steg mot mig.
"Hey you." säger jag och ler mot honom.
"Harry, you didn't tell me she was so beautiful." säger Matty och tar min hand. "It's really nice to meet you, Amanda."
"You too." ler jag.
Harry knuffar undan Matty, lägger en arm om mina axlar och drar in mig i hallen. 
"So, I have some pizza here for us. Do you like ham and cheese, Amanda?"
Jag nickar och drar av mig skorna.
"I love it."
Vi följer efter Matty ut i köket och slår oss ner på varsin barstol medans Matty plockar fram glas och dryck.
"So, Amanda. Harry told me about your little scare-night."
Harry harklar sig högt och drar sin hand framför halsen.
"Yeah, it wasn't really the movie night we planned." säger jag och skrattar åt Harrys knäppa rörelser.
"Well, I'm just glad you're okey. Both of you." säger Matty och börjar hälla upp cola åt mig. 
 
"What the hell, Matty. Stop stealing the ball from Amanda." skriker Harry och börjar springa efter Matty.
Vi har gått ut till bakgården och Harry hittade direkt en fotboll som vi var tvunga att spela med. Jag kollar på hur dom slåss om bollen och skrattar högt.
På bakgården finns också en stor pool, med en liten trampolin till.
Jag står en bit bort och kollar på det klara vattnet när jag hör ett högt skrik bakom mig. Jag vänder mig snabbt om och då lyfts jag upp av ett par starka armar. 
"You're gonna be sooo wet." säger Matty och springer fram till poolkanten med mig i famnen. 
Men då slår paniken in. Ända sen vi var ute med båten och jag fick kramp och sjönk, har jag inte varit i närheten av vatten. I duschen och kranen och så, men inte pooler eller ens i vårt badkar. 
"NO, PLEASE. STOP!" skriker jag högt och känner hur mitt hjärta börjar banka hårdare. "STOP! LET ME DOWN!"
"Matty, come on. Put her down." hör jag Harry bakom mig. 
Han börjar svinga mig fram och tillbaka över vattnet. Då tar jag i allt vad jag har och skriker. Tårarna tränger fram och rinner hejvilt ner för kinderna.
"Matty! Quit it." säger Harry med lite hårdare röst.
"Oh, come on, that's no fun." skrattar Matty.
Harry tar tag i Matty och vrider hans händer så att jag faller ner på marken, gråtandes och uppskakad.
"Hey, that hurt!" säger Matty och gnuggar sina händer.
Harry sätter sig ner på huk hos mig och vänder mitt huvud upp mot honom.
"Are you okey?" 
"No." säger jag, reser mig upp och går in genom altandörren. 
Jag fortsätter in till badrummet, låser om mig och glider ner längs dörren.
"What's the matter with her?" hör jag Matty säga avlägset.
"I think she's afraid. When we were on Louis' boat, she was unconscious in the water, and Niall had to do CPR on her. When I think about it, she hasn't been near water since then." suckar Harry.
Jag känner hur andningen avtar lite men jag hyperventilerar fortfarande. 
Då knackar det löst på dörren.
"Babe."
Jag torkar bort tårarna och reser mig upp. Jag öppnar dörren och kollar rakt på Harry som står med händerna i sina fickor.
"Hey." säger han.
Jag trycker in mig i hans famn och hans armar håller hårt om mig.
"It's okey. You're okey, babe."
"I'm really sorry, Amanda. If I'd know..." börjar Matty.
"It's okey, Matty." säger jag och torkar bort en tår. 
"I think we're gonna go home." säger Harry och klappar Matty på axeln.
"Yeah, that's fine. I'll see you sometime. Bye." säger han och ger Harry en snabb kram. "Bye, Amanda."
"Bye." säger jag och vi går ut till bilen.
 
Harry öppnar dörren till huset och vi börjar ta av oss skorna.
Hela vägen hem hade Harry tröstat mig. Nu var jag tillbaka till mig själv men fortfarande lite uppskakad.
"Are you home already?" 
Jag tittar upp och ser Anne stå i dörren till köket.
"Yeah, we...missed you." säger Harry och tar min hand.
"I'm sure you did." skrockar hon. "Are you guys hungry?"
"No, we ate at Mattys." säger Harry och börjar dra mig uppför trappan.
"Fine. But don't expect me to go buy you snacks later then." skojar Anne.
"We will eat, mom. We'll be down later." skrattar Harry.
Vi går in i hans rum och han stänger dörren om oss. Jag går fram till sängen och sätter mig ner. Harry sätter sig ner på golvet framför mig och tar mina händer i sina.
"I'm not ever gonna let anyone hurt you." viskar han och kollar in i mina ögon.
"I know."
Jag lutar mig ner och kysser honom. Han flätar in sina fingrar i mitt hår och kysser mig tillbaka. Våra kyssar blir mer intensiva och efter en stund, lägger jag mig ner i sängen och Harry lägger sig lätt över mig. Vi fortsätter kyssa varann och jag rullar över på Harrys bröst. Han avbryter kyssen plötsligt och kollar noga på mig.
"Are you sure?"
Ja, jag var helt säker. Jag ville ha honom, nu och för alltid.
"Positive." viskar jag och kysser honom. 
Jag börjar smidigt knäppa upp hans skjorta och smeker hans bröst. Han sätter sig upp och jag låter honom dra av mig min tröja. 
"I love you." viskar han och jag stönar till.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Haha, okej. Jag satt och asgarva när jag skrev detta för det blev verkligen mega as dåligt!! 
Fick väldigt lite kommentarer på förra kapitlet, så nu får ni faktiskt göra mig gladare idag! Hoppas ni gillade detta kapitel...ppppppfffft. HAHAHHA.


Kommentarer
Postat av: Elisa ♥

Awesome <3

2012-09-07 @ 16:01:18
URL: http://www.elisams.blogg.se
Postat av: Ida :)

Åh, fortsätt :D

2012-09-07 @ 16:02:43
Postat av: Amanda

Mer mer mer !!:)

2012-09-07 @ 16:20:35
URL: http://lavidadeamanda.bloggplatsen.se
Postat av: Felicia :)

grymt :) !xx

2012-09-07 @ 16:40:10
URL: http://summerparadiseff.blogg.se/
Postat av: Lisa

Mer! :) <3

2012-09-07 @ 16:51:50
URL: http://lisaasofiaa.blogg.se
Postat av: Johanna westman

Malin det där var grymt!!!!! Allt är så bra!! Fortsätt så!

2012-09-09 @ 12:04:48
Postat av: Fanny

AWESOME, more please :D

2012-09-09 @ 21:48:47
Postat av: Åsa

snälla mer :D sjukt bra!

2012-09-10 @ 20:22:28
Postat av: Fanny

pls meer, har precis läst alla 31 kapitel o de kmr inga nya ju :o :(<33

2012-09-12 @ 21:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0