Everything about you, Kapitel 44

Tidigare i Everything about you:
"God, you're beautiful."
"Oh please." suckar jag och tittar bort.
"No, really." säger han och jag tittar på honom igen. "Everytime I see you, you get more and more beautiful. It shouldn't be possible, but you must be doing something right." 
Jag drar mig närmare honom och kysser honom mjukt på läpparna.
"Same for you, babe." 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7 månader senare  
Harrys' point of view: 
Jag och Amanda sitter i soffan hemma hos mig och Louis. Jag stryker henne över magen, som vuxit något enormt. 
"Hey." säger hon och jag tittar upp på henne. "What should we call the baby?"
"Oh, right." säger jag och sätter mig upp lite rakare. "Should we start with boys name?"
"How about Jake?" säger Amanda och ler.
"Jake is nice. So is Drake."
"Drake? No, Harry." säger hon och skrattar. "Any ideas for a girl?"
"Um...how about Lisa?"
Hon biter sig i läppen.
"That's actually really great." säger hon. "I thought about Alice."
"Alice is an amazing name, too." säger jag och kysser henne lätt.
Vi reser oss upp och går ut till köket. Amanda tar fram kyckling från frysen medans jag tar fram stekpannan. Men jag hejdar mig i min rörelse och kollar upp på henne. Hon kollar frågande på mig.
"Okey." säger jag och tar hennes händer i mina.
"What?" säger hon och ler.
"I know this isn't very romantic or anything, but I hope you don't care about that right now." säger jag och går ner på ett knä.
Hennes ögon blir stora som golfbollar när jag tar fram en ask från bakfickan.
"Amanda, please be my wife." säger jag och håller fram den öppna asken.
Hon tar sig för munnen och får fram ett pip.
"Yes, of course." mumlar hon och hennes ögon blir tårfyllda.
Jag drar på ringen på hennes finger och reser mig upp från golvet. Hon lägger sina armar om mig och jag kysser henne mjukt på läpparna. 
När vi en stund senare står och steker kycklingen, ropar Amanda rakt ut.
"Shoot, we don't have any milk." suckar hon.
"What do you need that for?"
"For the sauce. It's my favorite one." säger hon med en ledsen min.
"Okey, I'll go buy some." säger jag och torkar av händerna på en handduk.
"No, don't. It's fine."
"I'll go. It's just around the corner." säger jag och smeker hennes kind innan jag skyndar mig ut. 
 
En halvtimme senare öppnar jag dörren och ropar att jag är tillbaka. Det är helt tyst i huset. Jag tar av mig skorna och går ut till köket. När jag ser röran, blir jag stel och tappar mjölken som flyter ut på köksgolvet. Stekpannan ligger på golvet, kyckligen är utspridd och ett glas ligger krossat bredvid. 
"Amanda!" ropar jag men får inget svar tillbaka. 
Jag fortsätter bort mot hennes mammas rum och ser då en stor, röd blodpöl på golvet utanför hennes dörr.
"No, no, no, no." mumlar jag för mig själv när jag kommer fram till dörren. 
Där ligger hon, medvetslös och blod som rinner nerför låren och vaderna.
Jag sjunker ner bredvid henne och tar upp henne i min famn.
"No, Amanda. Please." skriker jag högt och kysser henne på pannan. 
Jag tar fram mobilen och ringer efter en ambulans.
 
Jag hade ringt resten av killarna påvägen till sjukhuset och nu satt vi alla utanför operationssalen och försökte tänka på annat. Eleanor och Danielle hade också följt med och satt nu och drack kaffe medans dom pratade allvarligt med varandra. 
Då öppnas dörren och en man kommer ut med en uttrycksslös min. Jag reser mig snabbt upp och tar dom få stegen fram till honom. Han suckar och tittar på mig.
"I'm really sorry. There was nothing we could do."
Jag bokstavligen känner hur mitt hjärta krossas i tusen bitar. Men istället för att bli ledsen, känner jag hur jag snabbt blir förbannad.
"What do you mean you couldn't do anything?!" skriker jag åt honom.
Louis tar tag i min arm men jag rycker bort den.
"I'm really sorry." säger han och tittar snabbt ner i marken och sen upp igen. 
"What about the baby?" hör jag Niall säga.
"We were able to save her and she's now being taken good care of."
"Her?" ekar jag.
"Yes, you have a babygirl." säger han och går sedan därifrån med blicken i marken igen.
"Alice." mumlar jag.
"What?" säger Louis.
"They babys name. That's what Amanda wanted." säger jag och nu börjar tårarna rinna.
Niall lägger en hand på min axel och jag slår armarna om honom.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Näst sista kapitelet. Kommer skriva det sista idag så att ni inte behöver vänta mer. Efter det kommer jag börja på en ny fanfic, så jag hoppas ni stannar kvar. Puss.
 
 


Kommentarer
Postat av: Sophie

LAKSJHDGFHJKDLS DRIVER DU ELLER

2012-11-26 @ 18:32:34
Postat av: Lisa

OMG, GUD SÅ BRA DU ÄÄÄÄÄR. MEN VARFÖR VA HON TVUNGEN O DÖ FÖR!?!?!? :ccc
Aja, meeer, du är sjuuuukt duktig! :) <3

2012-11-26 @ 19:49:56
URL: http://lisaasofiaa.blogg.se
Postat av: Anna

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejjj, hon får inte dö!!!!!!

2012-11-29 @ 15:43:05
Postat av: Nattha

Amanda får inte dööö!!! :(((((((
Herregud vad bra! Döööör! Meeeeeeeer!

2012-11-30 @ 12:36:43
URL: http://natthah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0